۱۰ زبانی که بیشترین طرفدار را در سراسر دنیا دارد + اینفوگرافیک

خط سلامت: زبان مردم دنیا ریشه در تاریخ و فرهنگ دارد به همین دلیل است هر کشور با تاریخی متفاوت زبان خاص خود را دارد اما برخی زبان ها در دنیا رواج بیشتری دارند.

۱۰ زبانی که بیشترین طرفدار را در سراسر دنیا دارد + اینفوگرافیک

زبان مهم ترین ابزار ارتباطی انسان هاست که می توانند از طریق آن با یکدیگر تعامل داشته باشند پس بهتر است برای ارتباطات بهتر بین کشورها رایج ترین زبان ها آموخته شود تا ارتباطات گسترده شود.

به گزارش خط سلامت لیستی از رایج ترین زبان های دنیا در این مطلب آورده شده است.

زبان انگلیسی

زبان انگلیسی در انگلستان متولد شد، اما امروزه به عنوان زبان بین المللی اصلی تجارت و سیاست به دنیای مدرن تعلق دارد. به همین دلیل تعجب آور نیست که انگلیسی را با ۱.۵ میلیارد گویشور تا سال ۲۰۲۳، به عنوان پرمخاطب ترین زبان دنیا در نظر بگیریم.

دومین زبان دنیا

در رتبه دوم ماندارین قرار دارد که بیشترین گویش زبان چینی با ۱.۱ میلیارد گویشور است. این زبان که از شمال چین سرچشمه می گیرد، تبدیل به پرمخاطب ترین زبان در چین و تایوان شده است و همچنین میلیون ها گویشور در سراسر آسیای جنوب شرقی و جهان دارد.

زبان های دنیا

هند نیز در این رتبه بندی حضور دارد، اما علیرغم اینکه پرجمعیت ترین کشور جهان است، گویشوران آن در چندین زبان مختلف پراکنده شده اند. هندی زبان اصلی رایج در شمال هند و زبان رسمی دولت است، اما زبان های دیگری مانند بنگالی به طور گسترده در مناطق دیگر صحبت می شود.

همچنین قابل توجه است که چگونه زبان‌های قدرت‌های استعماری سابق – مانند انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و پرتغالی – صدها میلیون گویشور در جهان دارند، علی‌رغم اینکه کشورهای مادری آن ها کسری از این کل را تشکیل می‌دهند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان