طرز تهیه کیک شکلاتی آلمانی عصرانه ای خوشمزه و آسان

خط سلامت: کیک یکی از خوشمزه ترین دسر های و میان وعده هاست که با دستورات و مواد مختلفی تهیه می شود که هر کدام عطر و طعم بی نظیری دارد.

طرز تهیه کیک شکلاتی آلمانی عصرانه ای خوشمزه و آسان

کیک آلمانی یک پیشنهاد شکلاتی خوشمزه برای عصرانه است.

به گزارش خط سلامت طرز تهیه کیک شکلاتی آلمانی در این مطلب آورده شده است.

کیک شکلاتی آلمانی

کیک شکلاتی آلمانی با ترکیب موز و خامه طعم بی نظیری ایجاد می کند که افراد با ذائقه های مختلف را مجذوب خود می کند. در بخش زیر طرز تهیه کیک شکلاتی آلمانی آورده شده است.

مواد لازم 

آرد سفید قنادی: ۱۴۰ گرم

تخم مرغ متوسط: ۴ عدد

شیر: ۱۰۰ سی سی

شکر: ۱۶۰ گرم

کره: ۱۵۰ گرم

بکینگ پودر: ۱ قاشق مرباخوری سرپر

پودر کاکائو: ۴۰ گرم

مواد لازم برای فیلینگ کیک

خامه قنادی: ۷۰۰ گرم

موز: ۳ عدد

شکلات چیپسی: ۷۰ گرم

شیر: یک سوم پیمانه

پودر نسکافه: ۱ قاشق چای‌خوری

دستورالعمل

برای درست کردن این کیک آلمانی خوشمزه ابتدا کره را که به دمای محیط رسیده است، داخل یک کاسه بریزید و ۳۰ ثانیه با همزن برقی بزنید تا کره باز شود، سپس شکر را به آن اضافه کنید و حدود ۲ تا ۳ دقیقه با دور تند همزن بزنید تا کره و شکر کاملا یکدست شوند. بعد از این مرحله تخم مرغ‌ها را یکی یکی و با فاصله اضافه کنید و هر کدام را به مدت ۳۰ ثانیه هم بزنید. وانیل را هم‌زمان با تخم مرغ داخل مواد کیک بریزید. بعد شیر را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر هم بزنید، سپس همزن برقی را خاموش کنید و کنار بگذارید. آرد، بکینگ پودر و پودر کاکائو را با هم مخلوط و سه بار الک کنید، سپس کم کم به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک از یک جهت هم بزنید تا آرد کاملا داخل مایه کیک حل شود. کف قالب گرد مورد نظرتان را کاغذ روغنی پهن کنید و مایه کیک را داخل قالب بریزید. حالا قالب داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد که از قبل گرم کرده‌اید، به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه قرار بدهید تا کیک کاملا بپزد. بعد از اینکه کیک پخت، قالب را از فر خارج کنید و اجازه بدهید کیک کاملا خنک شود.

در این فاصله سراغ فرم دادن خامه می‌رویم. معمولاً برای فرم دادن خامه قنادی گفته می‌شود که آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با همزن برقی هم بزنید؛ اما همان‌طور که می‌دانید، در قنادی خیلی نباید روی این زمان‌بندی‌ها تمرکز کنید و مهم‌تر از زمان‌بندی این است که شما ابزاری را که در اختیار دارید، بشناسید. به عنوان مثال ممکن است که همزن شما یک همزن قوی یا متوسط باشد. مسلماً نتیجه‌ای که در ۱۵ دقیقه با این دو همزن حاصل می‌شود، متفاوت است.

ممکن است با همزن متوسط در ۱۵ دقیقه خامه آماده شود؛ اما همان نتیجه با یک همزن قوی در ۸ دقیقه به دست بیاید. حالا اگر شما قدرت همزن‌تان را ندانید و با همزن قوی ۱۵ دقیقه خامه را هم بزنید، نهایتاً چیزی که به دست می‌آید، خامه فرم گرفته نیست. به زمان‌بندی‌ها توجه کنید؛ اما معیار اصلی باید آشنایی و شناخت ابزار کارتان باشد. در این قسمت طریقه صحیح فرم دادن خامه قنادی را بیان می‌کنیم.

همیشه وقتی خامه را از لوازم قنادی‌ها تهیه می‌کنید، بسته به نیازتان آن را در بسته‌های نیم کیلویی یا یک کیلویی یا کم‌تر بسته‌بندی کنید تا وقتی که خواستید از آن استفاده کنید، فقط بسته مورد نیاز را از فریزر خارج کنید. برای شروع کار باید خامه یخ زده را از فریزر خارج کنید و در دمای محیط قرار بدهید تا یخ‌زدایی شود و حالت بستنی پیدا کند.

بعد خامه را در کاسه بریزید و همزن را روی دور متوسط قرار بدهید. وقتی یک‌دست شد، آن را روی دور تند قرار بدهید. خامه وقتی زده شده نیست، براق است؛ اما وقتی شروع به آماده شدن می‌کند، کم‌کم رنگ آن مات می‌شود. وسط کار یک بار همزن را خاموش کنید و با لیسک آرام به صورت دورانی هم بزنید. خامه را زیر و رو کنید تا خامه‌های زیر ظرف هم زده شود.

برای بهتر فرم گرفتن خامه کاسه حاوی خامه را در ظرف حاوی یخ قرار بدهید و بعد با همزن هم بزنید. علاوه‌بر مات شدن خامه یکی دیگر از نشانه‌های خامه فرم گرفته این است که رد پره‌های همزن روی آن می‌افتد. وقتی سر همزن را از داخل ظرف خامه بیرون می‌آورید، باید خامه داخل آن گیر کرده باشد.

وقتی خامه آماده شود، اگر ظرف را برعکس کنید، بیرون نمی‌ریزد. وقتی خامه آماده شد، آن را زیاد هم نزنید. خامه را هربار به اندازه نیازتان فرم دهید، چون بعد از یک بار فرم‌دهی دیگر نمی‌توانید برای تزیین کیک یا دسر‌ها از آن استفاده کنید.

بعد از اینکه خامه شما آماده شد، شکلات چیپسی را داخلش بریزید و با قاشق هم بزنید. کیک را داخل ظرف سرو بگذارید و دورتادور کیک را به فاصله دو سانتی متر از لبه کیک به سمت مرکز یک برش گرد بزنید و وسط کیک را با کمک یک قاشق غذاخوری کاملا خالی کنید.

شیر را همراه با پودر نسکافه مخلوط کنید و با فرچه روی جا‌های خالی کیک بمالید. دو تا سه قاشق از خامه فرم گرفته را کف قسمت خالی شده کیک بمالید، سپس موز‌های پوست گرفته را از وسط نصف کنید و به صورت طولی داخل جای خالی کیک بچینید.

بقیه خامه را روی موز‌ها بریزید، تا جایی که سطح خامه از کیک بالاتر بیاید و حالت گنبدی پیدا کند. کیک‌هایی را که از شکم کیک خالی کرده بودید، با غذاساز یا گوشتکوب پوره کنید و با دست روی خامه و قسمت گنبدی شکل بریزید و کاملا روی سطح خامه را با پوره کیک بپوشانید. کیک آماده را به مدت ۲ تا ۳ ساعت داخل یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود، سپس سرو کنید. نوش جان.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: فرارو

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان