خود را این مدلی بغل کنید / در سال نو با خودتان مهربان باشید

خط سلامت: حال خوب زمانی ایجاد می شود که افراد راه خود را برای خوشبختی و رضایت درونی پیدا کرده باشند.

خود را این مدلی بغل کنید / در سال نو با خودتان مهربان باشید

حال خوب افراد نباید به عوامل بیرونی وابسته باشد زیرا عوامل بیرونی تغییر پذیرند و امکان از بین رفتن وجود دارد مثل زا دست دادن ثروت.

به گزارش خط سلامت برای شروع سالی جدید راهکارهایی برای حال خوب در این بخش ارائه شده است.

حال خوب و راهی برای شروع

حال  خوب خود به خود ایجاد نمی شود بلکه مستلزم تغییراتی در زندگی است. نزدیک شدن به سال جدید بهترین زمان برای تغییر و ایجاد عادات مثبت برای رسیدن به حال خوب است:

پیش‌داوری نکنید

در یک مطالعه، دو گروه که همدیگر را نمی‌شناختند، حدود ۱۵دقیقه با هم ملاقات کردند و در پایان براساس اینکه چقدر از طرف مقابل، خوش‌شان آمده، به هم امتیاز دادند. نتایج، خیره‌کننده بود؛ ما دوست‌داشتنی‌تر از آنچه فکر می‌کنیم، هستیم! پس در قدم اول، درباره نظر دیگران نسبت به‌خودمان، اصلاً پیش‌داوری نکنیم.

بخشنده باشید

شاید بگویید بین دست‌کم‌گرفتن خود و بخشندگی، هیچ ارتباطی وجود ندارد؛ اما اشتباه می‌کنید. اگر بی‌دریغ و بدون توقع ببخشید، روح شما سرشار از بزرگی می‌شود و روح بزرگ، هیچ‌وقت خودش را دست‌کم نمی‌گیرد. بی‌دلیل نیست که جناب مولوی می‌گوید: «این جهان کوه است و فعل ما ندا / سوی ما آید ندا‌ها را صدا» درواقع بیش از آنچه می‌بخشید، خودتان سرشار می‌شوید. فقط به‌خاطر داشته باشید، آگاهانه بخشنده باشید و برای آن، برنامه‌ریزی کنید.

دستاورد‌های کوچک خود را بنویسید

ما حسابی فراموشکاریم و دستاورد‌های مثبت و منفی خود را به راحتی از یاد می‌بریم. یکی از راه‌های بالابردن اعتماد به نفس، آن است که قدم‌های مثبت و منفی خود را یادداشت کنید. یادمان باشد کاهش اعتماد به‌نفس، یکهو رخ نداده که توقع داشته باشی یک‌دفعه هم اعتماد به نفست، به سقف بچسبد.

برای حذف نقطه‌های منفی، آهسته قدم بردار و هر کدام که حذف شد، روی آن خط بکش. ستون قدم‌های مثبت را هم با برنامه، روزبه‌روز، پربارتر کن.

از محیط سمی دوری کنید

یادتان باشد، روحیه‌خوب خود را از سر راه نیاورده‌اید که همینطور الکی و بی‌دلیل، آن را از دست بدهید. هر آنچه ظرف فکری شما را آلوده می‌کند، دشمن شماست؛ فیلم منفی، موسیقی همراه با حال بد، فضای مسموم و... حتماً از چنین شرایطی دوری کنید که اگر برای خودتان ارزش قائل شوید، دیگران هم شما را دست‌کم نخواهند گرفت. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: فرارو

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان