بهترین شیوه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

خط سلامت: بوتاکس برای خیلی از افراد تحقق آرزوی صورت زیبا و جوان در دوران میانسالی و پیری است. روشی کم تهاجمی با کمترین ریسک که برای دستیابی به نتایج عالی نیازمند رعایت مراقبت‌های اولیه و پرهیز از انجام برخی کارهای ساده است.

بهترین شیوه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

بوتاکس نوروتوکسینی است که با انسداد سیگنال‌های ارسالی بین عصب‌ها و عضلات صورت کار کرده و با انقباض عضلات از بروز چروک و خطوط ریز جلوگیری می‌کند. بهترین کار در اولین شب بعد از بوتاکس صورت، خوابیدن به پشت است.

به گزارش خط سلامت: بوتاکس وقتی وارد بدن می‌شود، زمانی لازم دارد تا در عضلات مربوطه جایگزین شده و اثر کند. این فاصله حدودا ۴ ساعت است، بنابراین پزشک متخصص توصیه می‌کند که دست کم تا ۴ ساعت بعد تزریق بوتاکس نباید سر را خم کرد و یا پایین آورد و ترجیحا دراز نکشند.

بوتاکس و توصیه های بعد از تزریق آن

بوتاکس پیشانی به عنوان یک روش محبوب در زمینه زیبایی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد که اثر موقتی دارد و برای حفظ نتیجه باید تمدید و تکرار شود. برای رفع چین و چروک‌های ریز و خط اخم می‌توان از این روش استفاده کرد. عوارض آن موقتی بوده و شامل کمی درد، قرمزی و ورم می‌شود.

یکی از مهم‌ترین موارد ممنوعه که باید رعایت شود پرهیز از خوابیدن و دراز کشیدن حداقل ۴ ساعت بعد تزریق بوتاکس است. شاید کمی آزاردهنده باشد رعایت این مورد موجب می شود نتیجه مطلوب حاصل شود و مواد تزریقی به قسمت‌های دیگر پخش نشود.

قبل از انجام بوتاکس برای اطلاع از مراقبت‌های بعد از آن حتما با دکتر پوست و مو مشورت شود.

خوابیدن بعد از بوتاکس مشکلی دارد؟

بعد از تزریق بوتاکس حداقل تا چهار ساعت نباید سر را پایین آورد و خم کرد. دراز کشیدن و خوابیدن بعد از بوتاکس هم باعث پخش شدن مواد تزریقی به سایر قسمت‌های دیگر صورت شده و عوارض ناخواسته‌ای ایجاد می‌کند.

در حالت ایستاده یا صاف نشسته که سر مستقیم باشد و خم نشود، نیروی جاذبه اجازه جابجایی به مواد تزریق شده نمی‌دهد و مانع از انتشار آن به سایر قسمت‌های صورت می‌شود. اگر بوتاکس ناخواسته پخش شود ممکن است عوارض جانبی مانند افتادگی پلک، نامتقارن شدن ابرو، یا اختلال در گفتار یا بلع را ایجاد کند.

به همین دلیل برای پرهیز از عوارض احتمالی ناخواسته، کبودی یا ورم در ناحیه تزریق بهتر است دست کم تا ۴ ساعت بعد تزریق بوتاکس، از خم کردن یا پایین آوردن سر خودداری شود.

نحوه صحیح خوابیدن بعد از بوتاکس

نحوه صحیح خوابیدن بعد از انجام این روش به پشت است. خوابیدن روی شکم یا به پهلوها باعث جابجایی و حرکت مواد تزریقی به سایر نواحی صورت شده و کبودی، ورم یا عوارض ناخواسته‌ای را به‌دنبال دارد. مواد بوتاکس برای رسیدن به عضلات و اثرگذاری به زمان نیاز دارند، اما خوابیدن روی صورت مانع از اثرگذاری بوتاکس می‌شود و ماندگاری آن را هم کمتر می‌کند.

بهترین طرز خوابیدن بعد از بوتاکس، خوابیدن به پشت است که ریسک حرکت مواد را به حداقل رسانده و اجازه جابجا شدن نمی‌دهد.

نشسته خوابیدن بعد از بوتاکس

نشسته خوابیدن بعد از بوتاکس یکی از بهترین پوزیشن‌ها است که کمترین فشار را به صورت وارد می‌کند، به علاوه اینکه سر هم بالا نگه داشته می‌شود. می‌توان از یک یا چند بالش به عنوان تکیه گاه زیر سر و زیر شانه‌ها استفاده کرد. بالش‌های گردنی هم گزینه مناسبی برای این پوزیشن خواب هستند که اجازه جابجایی زیاد حین خواب را نمی‌دهند.

به پهلو خوابیدن بعد از بوتاکس

بهترین شیوه خوابیدن بعد بوتاکس، خوابیدن به پشت است و به پهلو خوابیدن بعد از بوتاکس دست کم برای ۴ ساعت اول توصیه نمی‌شود. چرا که ریسک پخش شدن ناخواسته مواد بوتاکس به سایر نقاط صورت وجود دارد و ممکن است عوارض جانبی ناخواسته‌ای ایجاد کند.

چرا بعد از تزریق بوتاکس نباید خوابید؟

دلیل اصلی ممنوع بودن خوابیدن و دراز کشیدن بعد از تزریق بوتاکس، جلوگیری از انتشار مواد تزریقی به سایر نقاط صورت است.

برای جلوگیری از انتشار سم بوتاکس وارد شده به صورت نباید بعد از تزریق بوتاکس خوابید. چرا که اگر مواد زیر پوست حرکت کرده و به سمت نواحی ناخواسته بروند باعث کبودی در ناحیه تزریق می‌شود.

عوارض خوابیدن بعد بوتاکس:

افتادگی پلک‌ها می‌تواند به دلیل فشار بر ناحیه تزریق و جابجایی بوتاکس اتفاق بیفتد.

نامتقارن شدن ابروها اگر بوتاکس به طور نامساوی توزیع شود یا جابجا شود.

کج شدن لبخند جابجایی بوتاکس می‌تواند بر عضلات کنترل کننده لبخند تأثیر بگذارد.

سختی در بلع تأثیر بوتاکس بر عضلات نزدیک حلق ممکن است ایجاد شود.

اختلال در صحبت کردن بوتاکس می‌تواند بر عضلات مورد استفاده در صحبت کردن تأثیر بگذارد.

سردرد ممکن است به دلیل پاسخ بدن به بوتاکس ایجاد شود.

کبودی در ناحیه تزریق فشار بر ناحیه تزریق می‌تواند خطر کبودی را افزایش دهد.

ورم در نقاط تزریق فشار یا جابجایی بوتاکس می‌تواند باعث ورم بیشتر شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: دکترتو

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان