طرز تهیه خانگی کیک وانیلی

خط سلامت: کیک یکی از خوشمزه ترین میان وعده ها برای شیرینی لحظات زندگی اس

طرز تهیه خانگی کیک وانیلی

کیک ها انواع مختلفی دارند که به صورت بازاری و خانگی تهیه می شوند.

به گزارش خط سلامت طرز تهیه کیک وانیلی خانگی در این مطلب  آورده شده است.

کیک ساده وانیلی :

کیک ساده وانیلی یک کیک بسیار خوشمزه می باشد که شما می توانید این کیک لذیذ و آسان را به آسانی در خانه تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

مواد گفته شده در این دستور تهیه برای 8 نفر مناسب می باشد برای تعداد نفرات کمتر و یا بیشتر مقدار مواد اولیه را ضرب و تقسیم کنید.

مواد لازم

شکر یا خاک قند: 1.5 پیمانه

آرد : 2.5 پیمانه

کره : 200گرم

شیر: 1 پیمانه

وانیل : 1/2 قاشق غذاخوری

نمک:  1/2 قاشق چایخوری

تخم مرغ  :4 عدد

بکینگ پودر : 1 قاشق غذاخوری

دستورالعمل

برای پخت کیک وانیلی ساده ابتدا یک قالب مناسب انتخاب کنید و کف قالب و دیواره های قالب را به خوبی با روغن چرب کنید و اگر کیک وانیلی را برای کیک تولد تهیه می کنید می توانید از کاغذ روغنی برای کف آن استفاده کنید و سپس روی آن را نیز چرب کنید.

در ادامه پخت کیک ساده آرد، نمک، بکینگ پودر را مخلوط کنید و سپس برای اینکه آرد خودش را به اصطلاح ول کند و باز شود آن را از صافی عبور دهید این کار برای پف کردن کیک لازم می باشد.

در این مرحله شکر و کره را درون ظرف مناسب ریخته و با هم زن شروع به همزدن کنید تا رنگ آن تغییر کند و حالت کشدار به خود بگیرد.

در ادامه تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید سپس آرام آرام به مایه اضافه کنید و به خوبی با هم زن بزنید وقتی آخرین تخم مرغ را اضافه کردید تا موقعی که مواد یکدست نشده بودن به هم زدن ادامه دهید.

آرد را در 3 نوبت به مایه اضافه کنید  و هم‌زمان شیر را در دو نوبت به مایه اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید و در آخر وانیل را اضافه کنید و مقداری آن را نیز هم بزنید. در این مرحله مواد کیک وانیلی آماده شده است.

مواد کیک را در قالب چرب شده بریزید و با لیسک سطح آن را صاف کنید و به مدت نیم ساعت تا 45 دقیقه در فر با دمای 180 درجه قرار می دهیم و شما برای اطمینان از پختن کیک بعد از 30 دقیقه در فر را باز کنید و با یک خلال دندان پختن کیک را تست کنید. برای تست کافیست خلال را به وسط کیک فرو ببرید اگر مواد کیک به آن نچسبید یعنی کیک آماده است و به خوبی پخته شده است.

بعد پخت آن می توانید با خامه کیک (خامه فرم گرفته) ، پودر پسته و... آن را تزیین کنید البته این مرحله سلیقه ای است و هر شخصی می تواند بسته به سلیقه خود آن را تغییر دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: راهنماتو

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان