خواص جینسینگ برای مردان و زنان / جینسینگ چیست؟

خط سلامت: جینسینگ یکی از مفیدترین و ارزشمند ترین گیاهان دارویی است که به خواصی مانند تقویت انرژی، افزایش ایمنی، تنظیم هورمون‌ها، کاهش استرس، و بهبود عملکرد جنسی نسبت داده می‌شود.

خواص جینسینگ برای مردان و زنان / جینسینگ چیست؟

جینسینگ به صورت خام ، قرص و پودر در بازار موجود است و خواصی نظیر ارتقای سلامت شناختی، حمایت از عملکرد سیستم ایمنی، تقویت خلق و خو و حتی حمایت از سلامت باروری را دارد.

به گزارش خط سلامت میزان مصرف جینسینگ باید برای زنان و کودکان مدیریت شود.

جینسینگ

جینسینگ در اصل به عنوان یک داروی گیاهی در چین باستان استفاده شده است. حتی اسناد مکتوب در مورد قدمت آن به حدود ۱۰۰ سال بعد از میلاد مسیح باز می‌گردد.

عوارض مصرف جینسینگ

استفاده از جینسینگ ممکن است باعث بروز عوارض جانبی در برخی افراد شود. این عوارض ممکن است متناسب با دوز مصرفی، مدت زمان مصرف، و ویژگی‌های فردی متفاوت باشند. برخی از عوارض جانبی معمول جینسینگ عبارتند از:

عصبی بودن

بیخوابی

سردرد

سرگیجه

ناراحتی معده

واکنش‌های پوستی

درد سینه

فشار خون بالا

اسهال

استفراغ

عکس العمل‌های آلرژیتیک

تغییر چرخه قاعدگی

با این حال، افرادی که از دارو‌های دیابت استفاده می‌کنند باید هنگام استفاده از جینسینگ سطح قند خون خود را به دقت کنترل کنند تا مطمئن شوند که این سطوح خیلی پایین نمی‌آیند.

علاوه بر این، جینسینگ ممکن است اثر دارو‌های ضد انعقاد را کاهش دهد.

مصرف جنسینگ همراه با کافئین تداخل ایجاد می‌کند که برای سلامت و ایمنی فرد خطرساز است.

در حالی که به نظر می‌رسد جینسینگ بی خطر است، افرادی که دارو‌های خاصی مصرف می‌کنند باید به تداخلات دارویی احتمالی توجه کنند. همیشه باید به پزشک خود در مورد مکمل‌های گیاهی که مصرف می‌کنید، از جمله جینسینگ اطلاع دهید.

مصرف جینسینگ در زنان باردار و کودکان

اگرچه جینسینگ گیاهی با خواص فوق العاده است، اما وقتی صحبت از زنان باردار می‌شود عوارض جانبی عمده‌ای دارد.

به گفته رضوانا سید متخصص تغذیه در کلینیک آپولو، پونا: “جین سینگ در بدن گرما ایجاد می‌کند که نه برای مادر باردار خوب است و نه برای جنین. ” بدون شک، جینسینگ یک گیاه عالی است. با این حال، علاوه‌بر داشتن چنین فواید سلامتی فوق العاده، به طور کلی در دوران بارداری حداقل در سه ماهه اول توصیه نمی‌شود.

سید می‌گوید: جینسینگ Rb ۱ یک ماده شیمیایی فعال در جینسینگ است که با رشد جنین‌های معیوب همراه است. همچنین دارای خواص ضد انعقادی است که باعث می‌شود در هنگام زایمان به طور بالقوه ایمن نباشد. به دلیل مصرف بیش از حد جینسینگ، دیده شده است که نوزادان با طول کوتاه‌تر و سلول‌های عضلانی کمتری به دنیا می‌آیند.

او همچنین اشاره می‌کند که زنانی که آگاهانه یا ناآگاهانه جینسینگ مصرف می‌کنند، سردرد، اسهال، خونریزی واژن و عدم تعادل هورمونی بیشتری را گزارش کرده اند. همه می‌دانند که به مادران باردار توصیه می‌شود برای رشد بهتر جنین استراحت مناسب داشته باشند. اما جینسینگ اجازه نمی‌دهد این اتفاق بیفتد.

نکته: جینسینگ یک داروی مطمئن نیست، به خصوص در مورد بارداری. بنابراین، اگر باردار و شیرده هستید، بهتر است از این گیاه خودداری کنید.

برخی از افراد معتقدند که جینسینگ می‌تواند برای افزایش انرژی، افزایش تمرکز و حتی تقویت سیستم ایمنی کودکان مفید باشد. اما در عین حال، ممکن است برخی از کودکان به این گیاه حساسیت نشان دهند یا تداخل با دارو‌های دیگری که ممکن است مصرف کنند، ایجاد شود.

در مواردی که کودکان با سلامتی عمومی خود مشکل دارند یا نیاز به افزایش انرژی دارند، بهتر است با پزشک کودکان یا متخصص تغذیه مشورت کنید. آن‌ها می‌توانند شرایط و نیاز‌های خاص کودک را بررسی کرده و توصیه‌های مناسب بر اساس شرایط فردی را ارائه دهند.

نحوه مصرف جینسینگ

نحوه مصرف جینسنگ معمولاً به نوع محصول جینسنگ، شکل مصرف (قرص جیسینگ، مایع، چای یا گیاه خشک)، دوز، و نیاز‌های فردی شما متغیر است. همچنین، برخی افراد ممکن است به گونه‌های مختلف جینسنگ حساسیت نشان دهند. در هر صورت، قبل از شروع مصرف جینسنگ، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. در زیر چند طریقه مصرف جینسنگ آورده شده است:

مناسب ترین زمان مصرف قرص جینسینگ

بهترین زمان مصرف قرص جینسنگ همراه با وعده غذایی می‌باشد تا به هضم بهتر و احتمال ایجاد عوارض معده یا دیگر عوارض مشابه جلوگیری کند. در برخی موارد، بهترین زمان مصرف قرص جینسنگ پلاس یوروویتال ممکن است صبح باشد، زیرا مصرف در این زمان می‌تواند به افزایش انرژی و تمرکز در طول روز کمک کند. همچنین، اگر مشکلی مانند خستگی یا کاهش انرژی در طول روز دارید، ممکن است توصیه شود قرص را صبحانه خود میل نمایید.

با این حال، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین زمان مصرف قرص جینسنگ را بر اساس وضعیت سلامتی و نیاز‌های فردی خود مشخص کنید. همچنین، در صورتی که دارو‌های دیگر مصرف می‌کنید، تداخلات ممکن با دارو‌ها را با پزشک خود بررسی کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: عصر ایران

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان