تولید انسولین برای کنترل قند خون و دیابت با شوید

خط سلامت: شوید، رابطه بسیار نزدیک و قوی با قند خون دارد. تحقیقات نشان داده است، شوید می تواند در مدیریت تولید انسولین کمک کند و ماده عالی برای بیماران دیابتی است.

تولید انسولین برای کنترل قند خون و دیابت با شوید

شوید حاوی نوعی روغن ضروری به‌ نام اوژنول است که کاربردهای درمانی وسیعی در روند درمان بسیاری از بیماری‌ها دارد. مطالعات متعددی تایید کرده‌اند که شوید، سطح قند خون را کاهش می‌دهد و مقاومت به انسولین را هم در افراد مبتلا به بیماری دیابت کمتر می‌کند.

به گزارش خط سلامت شوید به دلیل دارا بودن ترکیباتی که می تواند انسداد عروق را از بین ببرد و همچنین مدر و قاعده آور است، باعث کاهش سطح قند خون می شود.

معجزه دمنوش شوید برای دیابت

شوید برای قند خون بسیار مناسب است. شوید با ترکیباتی که دارد می توان سطح قند خون بالا را کاهش دهد. بنابراین یک گزینه مناسب برای رژیم غذایی افراد دیابتی است. افراد دیابتی می توانند شوید را به صورت تازه مصرف کنند و یا اینکه می توانند از دمنوش شوید برای دیابت استفاده کنند. دمنوش شوید می تواند با تنظیم میزان ترشح انسولین در بدن قند خون را کاهش  دهد. بنابراین دمنوش شوید برای قند خون نیز مناسب است.برای استفاده از دمنوش شوید ابتدا دو قاشق چایی خوری شوید خشک شده را در یک لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید برای مدت 10 دقیقه دم بکشد. پس از آن عصاره به دست آمده از صافی رد شود و داخل یک لیوان بریزید. حالا می توانی دمنوش را میل کرد. این دمنوش تا حدی سطح قند خون را کاهش می دهد.

قرص شوید

امروزه مصرف داروهای گیاهی برای درمان بیماری ها مرسوم شده است. معمولا افراد ترجیح می دهند بجای استفاده از داروهای شیمیایی از دارو های گیاهی و طبیعی برای درمان بیماری ها استفاده کنند. بنابراین می توان گفت قرص شوید نیز از این دسته از دارو ها است. طبق تحقیقات و مطالعات انجام شده قرص شوید تاثیر مثبتی در کاهش قند خون دارد. مصرف قرص شوید به طور ناشتا می تواند تا حدی سطح قند خون را کاهش دهد. البته توجه داشت که برای مصرف این قرص حتما باید با پزشک معالج مشورت شود.

شوید و بهبود کیفیت خواب

شوید به دلیل وجود انواع فلاونوئیدها و ویتامین‌های B در برگ‌هایش ، این گیاه به یکی از بهترین داروهای طبیعی برای مقابله با بی‌خوابی تبدیل شده است. شوید،‌ اثر آرام‌بخش خاصی برای مغز و بدن دارد و این کار را از طریق فعال کردن هورمون‌ها و آنزیم‌های موثر در خواب شبانه انجام می‌دهد.

حفظ تعادل هورمونی

برگ‌های شوید به‌ دلیل داشتن فلاونوئیدها و مواد مغذی ضروری، ترشح هورمون‌هایی را تقویت می‌کند که همگی در تنظیم چرخه قاعدگی نقش مهمی ایفا می‌کند. مطالعات علمی هم تایید کرده‌اند که مصرف بیشتر شوید، سطح هورمون پروژسترون را در خون افزایش و درنتیجه دوره‌های قاعدگی نامنظم را کاهش می‌دهد و حتی به‌عنوان نوعی عامل ضد ناباروری عمل می‌کند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: سرگرمی روز

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان