افراد قضاوت گر با این 7 شیوه دوره تان می کنند/ از آنها دوری کنید

خط سلامت: قضاوت کردن دیگران یکی از رفتارهای ناپسند در جوامع امروزی است.

افراد قضاوت گر با این 7 شیوه دوره تان می کنند/ از آنها دوری کنید

قضاوت کردن موجب از بین رفتن روابط سالم و احترام بین افراد می شود.

به گزارش خط سلامت در این مطلب برخی از رفتارهایی که نشان می دهد فردی در حال قضاوت کردن است بررسی شده است.

قضاوت کردن و اجتناب از تماس چشمی 

تماس چشمی یک عنصر مهم در ارتباطات انسانی است. وقتی کسی از آن اجتناب می‌کند، نشانه‌ای است که آنها با شما احساس راحتی نمی کنند یا بدتر از آن، مخفیانه شما را قضاوت می کنند.

تعریف‌ های دوپهلو 

چیزی سردرگم کننده‌ تر از یک تعریف دوپهلو نیست. وقتی کسی چیز خوبی در مورد شما می‌ گوید، اما در انتها یک پیچ دارد که باعث می‌ شود احساس عجیبی داشته باشید. توجه داشته باشید: تعریف‌های واقعی بدون پیچیدگی هستند و باعث می‌شوند احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید، نه احساس سردرگمی یا تحقیر.

عدم وقت گذاشتن

وقت یا حضور شما به اندازه‌ای که شما می‌خواهید، برای آنها ارزش ندارد. باور کردنش سخت است، اما باید بپذیریم: اگر کسی به طور مداوم در دسترس نیست، احتمالا آگاهانه یا ناخودآگاه شما را قضاوت می کند.

 انتقاد 

انتقاد می‌تواند سازنده باشد، اما مرزی وجود دارد و وقتی کسی به طور مرتب از آن عبور می‌کند، به این معنی است که آنها به اندازه کافی به شما احترام نمی‌گذارند.

غیبت 

یک ضرب‌المثل وجود دارد که می‌گوید: «اگر با تو غیبت کنند، در مورد تو هم غیبت خواهند کرد» و این ضرب‌المثل کاملاً درست است. همه ما دوست یا همکاری داریم که دوست دارد اخبار را پخش کند. آنها همیشه به نظر می‌رسد آخرین اطلاعات در مورد همه را داشته باشند. اما وقتی کسی به طور مداوم در مورد دیگران غیبت می‌کند، نشانه‌ای است که آنها دارند آن افراد را قضاوت می‌ کنند و شما را هم. غیبت کردن راهی برای قضاوت کردن بدون مواجهه مستقیم با شخص مورد نظر است.

اجتناب از تعامل 

اجتناب کردن اغلب نشانگر ناراحتی یا عدم تأیید است. اگر شخصی به طور مداوم از تعامل با شما اجتناب کند، به نگرش قضاوت کننده او نسبت به شما اشاره کند. انگار آنها سعی می کنند فاصله فیزیکی ایجاد کنند تا با فاصله روانی مطابقت داشته باشد.​

خود بزرگ بینی

گویا آنها سعی می کنند به نحوی ثابت کنند که از شما بهتر هستند و اغلب، این نیاز از ناامنی های خود آنها سرچشمه می گیرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع روزیاتو

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان