از روی این زبان پیام های مخفی را متوجه می شوید

خط سلامت: زبان بدن موضوع مهمی برای تشخیص احساس و حالات دیگران است.

از روی این زبان پیام های مخفی را متوجه می شوید

زبان بدن گستردگی فراوانی دارد و فهم آن راحت نیست.

به گزارش خط سلامت در این مطلب برخی از نکات جالب درباره زبان بدن ارائه شده است.

حرکات کوچک و بی قراری: بی علاقگی

خواه این کار یک عادت مداوم باشد و خواه یک مکانیسم مقابله ای در هنگام استرس، توصیه می‌شود از بی قراری جلوگیری کنید. چرخاندن مداوم موها، لمس انگشتر، ضربه زدن به انگشتان و پاها، یا چک کردن مکرر ساعت در طول مکالمات یا جلسات مهم نشانه بی علاقگی یا عدم تمایل به حضور در این مکان است.

دست زدن به ابروها: استرس

اگر متوجه شوید که شخصی ابروی خود را لمس می‌کند، ممکن است نشان دهد که او احساس فشار یا استرس دارد. به گفته متخصصان، لمس ابروها به عنوان روشی برای به دست آوردن مجدد کنترل استفاده می‌شود. این زبان بدن نشان می دهد فرد سخت تلاش می‌کند چیزی را به خاطر بیاورد. این ژست زمانی بیشتر قابل توجه می‌ شود که شخصی عمیقاً به موضوعی فکر می‌ کند.

جویدن ناخن: عصبی یا خجالتی؟

جویدن ناخن یکی دیگر از نشانه های عصبی بودن و خجالتی بودن است. اگرچه این کار استرس را کاهش می دهد، اما به طور ناخواسته احساسات را آشکار می‌کند. علاوه بر این، برای فردی که با او صحبت می‌کنید حواس‌ پرتی ایجاد می کند و به طور بالقوه آزاردهنده است. 

وضعیت بدن

نحوه ایستادن یا نشستن نشان می‌دهد که چقدر اعتماد به نفس دارید. خمیده بودن به دیگران می‌گوید که اعتماد به نفس بالایی ندارید. اگر به خمیده بودن ادامه دهید، حتی زمانی که راحت هستید این کار برای‌تان عادی می شود و دیگران بدون توجه به شرایط همچنان آن را نشانه ای از عزت نفس و اعتماد به نفس پایین می دانند.

زیادی بی تحرک بودن: بی علاقگی

اگر خیلی آرام و بی حرکت به نظر می‌رسید، مردم فکر می کنند علاقه ای به صحبت با آنها یا شنیدن آنچه می‌خواهند بگویند ندارید. عدم تحرک باعث ناراحتی آنها می شود. سعی کنید با حالات صورت‌تان کمی هیجان نشان دهید و به طور نامحسوس حرکات شخص مقابل را تقلید کنید. 

چرخاندن چشم: بی احترامی

چشم چرخاندن حرکتی روشن برای نشان دادن بی احترامی است. در حالی که این حرکت در میان دوستان به عنوان یک روش غیرکلامی برای نشان دادن خستگی یا آزردگی مشکلی نداشته باشد، اما استفاده از آن در پاسخ به یک همکار، رئیس یا غریبه توهین آمیز و آزار دهنده است.

لبخند نزدن: عدم صداقت

لبخند ابزار قدرتمندی برای نمایش اعتماد به نفس و صداقت است. لبخند مسری است، اغلب دیگران را نیز به لبخند تشویق کرده و فضایی مثبت ایجاد می‌کند. 

برقرار نکردن ارتباط چشمی نشان دهنده عدم اعتماد به نفس یا بی علاقگی است و باعث می‌شود شما غیرقابل اعتماد به نظر برسید. برعکس، خیره شدن بیش از حد هم می‌تواند برای طرف مقابل تهاجمی و ناراحت کننده باشد. سعی کنید نگاه های گاه به گاه و معنادار داشته باشید.

مالش دادن گردن: استرس

مالش دادن گردن یک عادت برای کاهش استرس یا راهی برای رهایی از تنش است. با این حال، به حرکات دست خود توجه کنید و سعی کنید این عمل را به حداقل برسانید. انجام بیش از حد آن ناخواسته به دیگران نشان می دهد که اضطراب و ناراحتی دارید.

جهت چشم هنگام صحبت کردن: راست یا دروغ؟

وقتی با کسی گفتگو می‌کنید، چشمان او را به دقت نگاه کنید. می‌گویند چشمان ما می‌توانند بلندتر از کلمات صحبت کنند و چیزهای زیادی درباره ما نشان دهند. به عنوان مثال، اگر کسی به بالا و سمت راست نگاه کند، احتمالا چیزی را در ذهن خود به تصویر می‌کشد. گاهی اوقات، دروغگوها این کار را برای ساختن تصاویر ذهنی انجام می دهند. اگر نگاه آن‌ها به سمت پایین و چپ تغییر کند، به این معنی است که در حال گفتگوی درونی هستند و سعی می‌کنند وقایع گذشته را به خاطر بیاورند.

پلک زدن به طور مکرر: استرس یا عدم صداقت

پلک زدن طبیعی است، کاری که همه ما انجام می‌دهیم. با این حال، گاهی اوقات بیش از حد پلک می‌زنیم. برخی می‌گویند که این کار به دلیل استرس، عصبی شدن، نگرانی یا حتی عدم صداقت است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع خبرنامه

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان