روانشناسان این 6 راه را دروازه ورود به اعتماد به نفس می دانند

خط سلامت: اعتماد به نفس از جمله ویژگی های مهم در شخصیت افراد است.

روانشناسان این 6 راه را دروازه ورود به اعتماد به نفس می دانند

اعتماد به نفس موجب افزایش دستاوردها و موفقیت افراد می شود.

به گزارش خط سلامت 6 مورد از راه های افزایش اعتماد به نفس در این مطلب بررسی شده است.

اعتماد به نفس بدون هیچ دلیل مشخصی از بین می‌رود. به همین دلیل دانستن نکات عملی برای چگونگی کسب اعتماد به نفس یک مهارت حیاتی است.

سپس صدای انتقادآمیزی در ذهن شما طنین انداز می‌شود که به شما می‌گوید به اندازه کافی خوب نیستید. 

معلوم شده این صدای آزار دهنده کوچک یک پدیده به نام سندرم ایمپاستر است. این اصطلاحی است که برای اولین بار در سال ۱۹۷۸ توسط روان شناسان، پائولین کلانس و سوزان ایمز ابداع شد. این اصطلاح پدیده روانی را توصیف می‌کند که با احساس شدید خوب نبودن، منفی بودن مشخص می‌شود.

ثبت دستاورد‌های خود

برای خود یک دفترچه یادداشت فیزیکی تهیه کنید یا یک فایل آنلاین ایجاد کنید و دستاورد‌های خود را ثبت کنید. همه آن‌ها را ثبت کنید، به خصوص موارد کوچک.

بازخورد خوبی را که از دیگران دریافت می‌کنید بنویسید. تشکر از یک دوست، ایمیل کاری خوب، کار خوب یک مدیر، یا زمانی که همکارانتان برای شما تلاش بیشتری کردند. دیدن دستاورد‌های خود به صورت نوشته شده به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که چقدر پیشرفت کرده اید.

کمک به دیگران

کمک به شخص دیگری تجربه بسیار مفیدی است. چیز‌های زیادی یاد خواهید گرفت و متوجه خواهید شد چقدر می‌توانید برای دیگران ارزش قائل شوید که به نوبه خود به شما کمک می کند اعتماد به نفس پیدا کنید.

تعریف و تمجید را بپذیرید

اگر از شنیدن تعریف‌ها و قبول کردن آن‌ها دوری می‌کنید، بهتر است که رویه خود را تغییر دهید. نسبت به تعریف‌ها پذیرش داشته باشید و به آن‌ها احساس خوبی داشته باشید. دفعه بعد که کسی از شما تعریف و تمجید کرد، لبخند بزنید، تشکر کنید.

مراقب خود باشید

مراقبت از خود به شما کمک می‌کند اعتماد به نفس پیدا کنید. این برای موفقیت امری اساسی است. مطمئن شوید که به اندازه کافی بخوابید، ورزش منظم انجام دهید و غذای سالم بخورید. آن را به یک عادت تبدیل کنید.

اگر احساس خوبی داشته باشید، اعتماد به نفس به دست می‌آورید که به شما انگیزه می‌دهد از خود مراقبت و یک چرخه مثبت ایجاد کنید.

مهربان و سخاوتمند باشید

مهربانی و سخاوت با دیگران باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشیم و احساس خوب به ما کمک می‌کند تا اعتماد به نفس پیدا کنیم.

احساس مثبتی به خود بدهید

به خودتان بگویید که می‌توانید این کار را انجام دهید. چه در آینه نگاه کنید و به خود بگویید که «می توانم این کار را انجام دهم» «شگفت انگیز هستم» یا «امروز بهترین عملکرد را خواهم داشت». عبارت مثبت خود را پیدا کنید تا هر روز به خودتان بگویید تا اعتماد به نفس خود را بالا نگه دارید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع فرارو

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان