با این شیوه ها عمر نوح می کنید

خط سلامت:طول عمر به عوامل مختلفی نظیر ژنتیک و عوامل محیطی مرتبط است.

با این شیوه ها عمر نوح می کنید

طول عمر به وسیله تغییر در سبک زندگی افزایش می یابد.

به گزارش خط سلامت با انجام چند تغییر ساده می توان عمر طولانی تر و سالم تری داشت.

طول عمر و راه های افزایش آن

طول عمر طولانی و شاد از اهداف و آرزوهای هر فرد است. طبق تحقیقات انجام شده پژوهش های زیر برای افزایش طول عمر انجام شده است:

افزایش طول عمر با کاهش استرس

پژوهشی در مجله «Cell Metabolism»  نشان داد آرامش یکی از کلید‌های رسیدن به زندگی طولانی‌تراست..

دانشمندان دریافتند موش‌ها و افرادی که تجربیات استرس‌زا مانند جراحی یا بیماری دارند، علائم افزایش سن بیولوژیکی را نشان می‌دهند، اما کاهش استرس تغییرات را معکوس می کند. کاهش استرس در هر زمان به افراد کمک می کند تا عمر طولانی‌تری داشته باشند.

افزایش طول عمر با کاهش کالری

پژوهشی در مجله «Nature Aging» به چاپ رسید، نشان داد افرادی که کالری دریافتی خود را تنها ۲۵ درصد کاهش می‌دهند، می‌توانند پیری بیولوژیکی خود را تا سه درصد کمتر کنند و خطر مرگ زودهنگام را به اندازه ترک سیگار کاهش دهند. به گفته پژوهشگران، این امر با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی خطر مرگ زودهنگام همراه می شود و تقریبا همان مزیت‌هایی را دارد که ترک سیگار به همراه دارد.

ژن درمانی

در پژوهشی که هنوز منتشر نشده است، موش‌هایی که ژن‌درمانی آزمایشی به آن‌ها تزریق شد، ۱۰۹ درصد بیشتر از موش‌هایی که دارونما دریافت کرده بودند، عمر کردند. دانشمندان در این آزمایش، موش‌هایی را بررسی کردند که جهش‌های ژنتیکی آن‌ها باعث می‌شد تا سریع‌تر از حد طبیعی پیر شوند. این ژن‌درمانی هنوز برای مردم در دسترس نیست، اما کارشناسان می‌گویند ممکن است ظرف پنج سال آینده در دسترس قرار بگیرد.

رژیم غذایی و خواب

پژوهشی در مجله «Aging»  نشان داد مجموعه‌ای از تغییرات رژیم غذایی و شیوه زندگی، پیری را در یک گروه شش نفره از زنان سالم معکوس کرده است. پایبند بودن به تغییرات چشمگیر رژیم غذایی و ورزش سخت می باشد، اما این راهبرد‌ها مزایای قابل توجهی را نسبت به دارو‌ها یا مکمل‌های عجیب دارند. آن‌ها برای بیشتر مردم بسیار ارزان‌تر و در دسترس‌تر هستند.

نوشیدن مقدار زیادی آب

نوشیدن آب زیاد به کند کردن روند پیری و پیشگیری از بیماری‌های مزمن کمک می‌کند. این روش تا حدودی رایگان است، اما همیشه باید یادآوری شود که هیدراته ماندن چقدر اهمیت دارد.

دانشمندان موسسه ملی قلب، ریه و خون در این پژوهش که روی بیش از ۱۱ هزار شرکت‌کننده بالای ۳۰ سال انجام شد، دریافتند که سطوح بالاتر سدیم با افزایش احتمال بیماری‌های مزمن مانند نارسایی قلبی و سکته در مقایسه با افراد سطح متوسط مرتبط هستند.

احتمال مرگ در سنین جوان‌تر برای شرکت‌کنندگانی که سطوح سدیم بالاتری داشتند، بیشتر بود. پژوهش پیشین نشان داده بود که هیدراتاسیون مناسب می‌تواند طول عمر را تا ۱۵ سال افزایش دهد.

برخی از این پیشرفت‌های بلندمدت شاید فعلا در دسترس عموم قرار نگیرند، اما مواردی مانند رژیم غذایی، آب و ورزش  تفاوت زیادی را ایجاد می کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: فرارو

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان