این چهار عادت سمی را نشناسید زندگی تان پر از غم می شود

خط سلامت: عادات سمی در زندگی رفتار های ناکارامد تکراری هستند که افراد در مقابل مشکلات زندگی از آن ها استفاده می کنند.

این چهار عادت سمی را نشناسید زندگی تان پر از غم می شود

عادت سمی زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و مانعی برای رسیدن به هدف واقعی زندگی است.

به گزارش خط سلامت افراد با شناخت عادات سمی خود مسیر درست زندگی را پیدا می کنند و این چرخه معیوب رفتار های سمی را قطع می کنند.

عادات سمی زندگی

عادات سمی افراد را به سمت اندوه و نارضایتی می کشاند. زمانی که افراد با  موانع رو برو می شوند یا شکست می خورند باید خرسندی خود را حفظ کنند و دچار اندوه و ناامیدی نشوند.  بسیاری از افراد در چنین مواقعی  به انجام عاداتی سمی تن می دهند که در کوتاه مدت تسکین دهنده است، اما دقیقا مثل مرفین، اثرش بسیار کوتاه است و بعد از تاثیر آن ، درد ِ عدم رضایت از خویشتن و اندوه افراد را فرا می گیرد. هر چه بیشتر از این عادت های تسکین دهنده استفاده شود ترک آن ها بسیار دشوارتر می شود.  

عادت سمی خواستن چیزی که نیست

چشم دوختن به موفقیت و زندگی دیگران و زندگی و داشته های خود را فراموش کردن یکی از عادات سمی زندگی است. افرادیکه این عادت را دارند از چیزی که دارند راضی نیستند.

عادت سمی درجا زدن

افرادیکه این عادت را دارند دچار رکود عاطفی هستند و همیشه ترس از شکست دارند. چیزی در این نقطه مانع از پیشرفت ، رشد و احساس رضایت از خود و کار می شود.

عادت سمی کار کردن ماشینی

 کار کردن بدون کوچک ترین توجهی به نفس خودِ کار و زمان و وقتی که در حین انجام آن مثل باد می گذرد.  این عادتی سمی افراد را از واقعیت اطراف دور می کند. بدیهی است شخص در چنین شرایطی هیچ احساس رضایت و خرسندی از کاری که کرده است ندارد، به رغم اینکه کارش را انجام داده است.

عادت سمی قربانی شدن برای دیگران

عادت سمی دیگری که عواقبی منفی به همراه دارد، بازی کردن نقش قربانی است. برای برخی این عادت حربه ای است برای جلب توجه دیگران. این عادت شاید دلسوزی و توجه دیگران را جلب کند، اما در نهایت آنچه از بازی این نقش نصیب فرد می شود جز احساس عدم رضایت  و ناخرسندی از خود چیزی نیست. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: سواد زندگی

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان