علل اینکه زنان به خوبی مردان نمی خوابند + تفاوت درصد بی خوابی خیلی بالاست / زنان بخوانند

خط سلامت: خواب کافی و بیدار شدن با استراحت کافی برای سلامتی مهم است. اما آیا می‌دانستید که زنان به خوبی مردان نمی خوابند؟

علل اینکه زنان به خوبی مردان نمی خوابند + تفاوت درصد بی خوابی خیلی بالاست / زنان بخوانند

طبق تحقیقات، زنان به خوبی مردان نمی خوابند و دلیل آن بیشتر بیولوژیکی است. 

به گزارش خط سلامت تحقیقات نشان داده است زنان بیشتر از مردان مستعد بی خوابی هستند. احتمال ابتلای زنان به بی خوابی چهل درصد بیشتر از مردان است. این فقط به دلایل اجتماعی نیست. بیشتر دلایل این تفاوت در خواب ، بیولوژیکی است.

قاعدگی و بی خوابی

تحقیقات بنیاد ملی خواب نشان داده است 33 درصد از زنان زمانی که پریود می شوند خوب نمی خوابند. ظاهراً زنان زمانی که در آن زمان از ماه است بیشتر از خواب بیدار می شوند.

روزهای قبل از شروع قاعدگی آنها نیز خواب عالی نیست. زنان چند بار در شب از خواب بیدار می شوند و معمولاً بیش از پانزده دقیقه بیدار می مانند. این مسائل ناشی از دمای بدن است. وقتی زنان پریود می شوند دمای بدن شان بی ثبات می شود و دمای بدن برای به خواب رفتن  و ماندن مهم است.

بارداری

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود زنان مشکل خواب داشته باشند، بارداری است. هر گاه زن باردار است به خوبی قبل از بارداری نمی خوابد. این به دلیل تغییرات هورمونی، فشار روی مثانه، گرفتگی عضلات و وضعیت ناراحت کننده به دلیل برآمدگی نوزاد است. از دیگر عوامل مختل کننده خواب زنان باردار، گرفتگی عضلات و اضطراب است.

یائسگی

وقتی زنان به سن خاصی می رسند، الگوی خواب آنها تغییر می کند. این به دلیل یائسگی است. یائسگی می تواند منجر به گرگرفتگی در طول شب شود که سپس منجر به ناراحتی می شود. ناراحتی خواب شما را بهبود نمی بخشد.

یکی دیگر از دلایل تغییر الگوی خواب در دوران یائسگی مربوط به هورمون ها است. هورمون پروژسترون برای خواب مهم است و هنگامی که به یائسگی می رسید، بدن پروژسترون کمتری تولید می کند. این باعث خواب کمتر می شود و باعث می شود خسته از خواب بیدار شوید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان