رابطه جنسی بر این بیماری ها سایه می اندازد / نگران اختلال نعوظ و زود انزالی نباشید

خط سلامت: رابطه جنسی متعادل روابط پایدار را به دنبال می آورد. استرس و فشارهای زندگی در هر دوره ای از زندگی مشترک باعث می شود زن و شوهر نتوانند رابطه جنسی خود را حفظ کنند.

 رابطه جنسی بر این بیماری ها سایه می اندازد / نگران اختلال نعوظ و زود انزالی نباشید

رابطه جنسی تنها موجب استحکام روابط خانوادگی نمی شود، بلکه بر ساختارهای روانی فرد تاثیر می گذارد  محققان می گویند به این علت است که باید به رابطه جنسی ( سکس ) توجه بیشتری نشان داد.

رابطه جنسی و افزایش استرس

رابطه جنسی با شریک زندگی یکی از بهترین شیوه های رهایی از استرس است. در شرایط پر اضطراب زندگی های امروزی داشتن رابطه جنسی به صورت منظم توصیه می شود. رابطه جنسی با ایجاد تعادل در عملکرد مغز و تقویت توانایی فیزیکی بدن قدرت بدن را در برابر دفع استرس بالا می برد.

کاهش اعتماد به نفس

به گزارش خط سلامت مطالعات گسترده و دقیق نشان می دهد رابطه جنسی باعث افزایش اعتماد به نفس شده و فرد را به حس خوبی در رابطه با خودش می رساند. در طول زمان انزال، تستوسترون، استروژن و پرولاکتین به سرعت منتشرمی شود که تمام آنها حس مثبت اندیشی را در فرد ایجاد می کند.

مشکل قلبی

یکی از اصلی ترین عوارض توقف رابطه جنسی برای زنان و مردان ایجاد ضعف در قلب است. از آنجا که رابطه جنسی یک فعالیت جسمی مفید تلقی می شود قلب بدین وسیله به نوعی ورزش می کند .

مردانی که در طول هفته بیشتر از دو بار رابطه جنسی سالم داشته باشند خطر حمله و بیماری های قلبی را در خود تا حد قابل توجهی کاهش داده اند.

انزال زودرس و اختلال نعوظ

بررسی ها ثابت کرده اند افرادی که به طور طبیعی در هفته بیش از یک مرتبه رابطه جنسی داشته باشند از اختلال نعوظ و انزال دیررس در امان خواهند بود.

سیستم ایمنی ضعیف

محققان دانشگاه پنسیلوانیا دریافتند افرادی که هفته ای ۲ مرتبه رابطه زناشویی دارند بدن مقاوم تری در برابر ویروس ها خواهند داشت. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان