ویتامین اختلال نعوظ / متخصصان می گویند اختلال نعوظ تا سال 2025 دو برابر می شود

خط سلامت: اختلال نعوظ (ED) تا سال 2025 به دو بربر افزایش خواهد یافت. این زنگ خطر اهمیت توجه به علل بروز اختلال نعوظ را افزایش می دهد.

 ویتامین اختلال نعوظ  / متخصصان می گویند اختلال نعوظ تا سال 2025 دو برابر می شود

اختلال نعوظ که در گذشته ناتوانی جنسی مردانه نامیده می شد و اکنون به عنوان اختلال نعوظ (ED) شناخته می شود آماری رو به افزایش را در سطح جهانی نشان می دهد.

 بررسی جهانی اختلال نعوظ در سال 2019 توسط آنا کسلر و همکارانش نرخ های مختلف از 13 تا 71 درصد  گزارش داد. شیوع اختلال نعوظ در آمریکای شمالی 21٪ و در کشورهای مختلف اروپایی بین 17٪ و 65٪ است.

دلایل اختلال نعوظ

به گزارش خط سلامت دو عامل بیولوژیکی و روانشناختی در اختلال نعوظ نقش مهمی دارند. اختلال نعوظ در مردان مبتلا به افسردگی شیوع بیشتری دارد. بررسی آنا کسلر و همکارانش نشان کرد با افزایش سن اختلال نعوظ افزایش می یابد.

علاوه بر پیری عمومی، اختلال نعوظ با بیماری های قلبی عروقی، دیابت، مشکلات پروستات، اختلالات روانپزشکی، الکل، استعمال دخانیات، مصرف سیگار در ارتباط است.

متخصصان می گویند: با توجه به روند رو به افزایش اختلال نعوظ، تخمین زده می شود اختلال نعوظ تا سال 2025 دو برابر خواهد شد.

کمبود ویتامین D در اختلال نعوظ

آلساندرا باراسی- Alessandra Barassi-  و همکارانش میزان ویتامین D را در خون 143 بیمار دارای اختلال نعوظ بررسی کردند. بیماران مبتلا به اختلال نعوظ شدید به طور قابل توجهی ویتامین D پایین تری از دیگر مردان داشتند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان