7 سوال مهم در مورد رابطه جنسی / کدامیک سوال شماست؟

خط سلامت: رابطه جنسی و چگونگی ایجاد ارتباط عاطفی و ابراز عشق از موضاعاتی است که افراد را در جوانی و گاهی در دیگر دوره های زندگی درگیر آن هستند.

7 سوال مهم در مورد رابطه جنسی / کدامیک سوال شماست؟

به گزارش خط سلامت افراد در پاسخ به سوالات در مورد رابطه جنسی معمولا با توجه به ذهنیات خود و یا شنیده ها که غیر علمی و دور از واقعیت است، پاسخ می دهند.

هفت سوال اساسی در مورد رابطه جنسی

چرا افراد رابطه جنسی برقرار می کنند؟

دلایل اصلی برای داشتن رابطه جنسی کاهش تنش، لذت، جستجوی تجارب جدید و بهبود وضعیت اجتماعی، جستجوی یک مزیت در یک حوزه خاص از زندگی، افزایش عزت نفس، احساس یک تعهد و … است.

چه مقدار رابطه جنسی طبیعی است؟

بررسی فعالیت های جنسی در ایالات متحده نشان داد زوج های متاهل با گروه سنی بالاتر به طور متوسط ​​58 بار در سال رابطه جنسی برقرار می کنند ولی 20 ساله ها به طور متوسط ​​111 بار در سال رابطه جنسی دارند. به عبارت دیگر با هر دهه اضافه شدن سن، رابطه جنسی حدود 20 درصد کاهش می یابد، اما برخی از محققان می گویند هیچ استانداردی برای یک رابطه جنسی راضی کننده وجود ندارد و اگر کسی از فراوانی رابطه جنسی خود راضی است نباید آن را زیر سوال برد. با این وجود افرادی که حداقل به مدت شش ماه میل جنسی نداشته و رابطه جنسی را تجربه نمی کنند توصیه می شود به یک روانشناس بالینی مراجعه کنند.

رابطه جنسی چه مدت باید ادامه داشته باشد؟

تحقیقات نشان می دهد در بیشتر رابطه های جنسی، مدت رابطه جنسی سه تا پنج دقیقه طول می کشد. در نظرسنجی ها مردم احساس می کنند رابطه جنسی یک یا دو دقیقه مدت خیلی کوتاهی است و 10 دقیقه یا بیشتر خیلی طولانی است. با این حال درمانگران می گویند تنها پاسخ معتبر به این سوال این است که رابطه جنسی باید تا زمانی ادامه یابد که هر دو شریک زندگی از آن لذت ببرند و زوجین نگران رعایت هیچ استاندارد دیگری نباید نباشند.

آیا رابطه جنسی زیادتر باعث خوشبختی بیشتر است؟

در مطالعات هنگامی که از شرکا خواسته شد دفعات رابطه جنسی معمول خود را دو برابر کنند، اکثر آنها نمی توانستند این کار را ادامه دهند و افراد این افزایش رضایت جنسی را گزارش نکردند.

آیا رابطه جنسی مفید است؟

برخی تحقیقات نشان می دهد رابطه جنسی مکرر با طول عمر بیشتر ارتباط دارد. رابطه جنسی مکرر معمولاً داشتن یک رابطه صمیمی را نشان می دهد که مشخص شده است طول عمر فرد را افزایش می دهد. رابطه جنسی همچنین نوعی ورزش است که به سلامتی سود می رساند. همچنین مشخص شده است که رابطه جنسی باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و کاهش استرس می شود.

رابطه جنسی روی سلامت روان چه تاثیری دارد؟

افراد یک روز بعد از رابطه جنسی، احساس بهتر و عمیق تری در زندگی دارند. اما احتمال اینکه روز بعد از روزی که احساس خوشبختی یا اشتیاق خاصی داشتند، رابطه جنسی برقرار نکنند وجود دارد. رابطه جنسی به طور کلی باعث ایجاد روحیه و چشم انداز و رفاه واقعی افراد می شود.

آیا رابطه جنسی با رضایت شغلی در ارتباط است؟

تحقیقات نشان داده است افراد روز بعد از رابطه جنسی با همسرشان احساس مثبت بودن در کار، رضایت بیشتری از شغل خود و اشتغال و بهره وری بیشتر را گزارش کرده اند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان