مزایای تازه کشف شده زندگی جنسی خوب بر سلامت

خط سلامت: رابطه جنسی ایمن و یک شریک عاشق می تواند دستور العملی برای خوشبختی باشد. درگیر شدن در فعالیت جنسی می تواند رضایت عاطفی و جسمی فوری را به همراه داشته باشد.

مزایای تازه کشف شده زندگی جنسی خوب بر سلامت

رابطه جنسی ایمن و یک شریک عاشق می تواند دستور العملی برای خوشبختی باشد. درگیر شدن در فعالیت جنسی می تواند رضایت عاطفی و جسمی فوری را به همراه داشته باشد.

مزایای عاطفی رابطه جنسی 

تسکین استرس : وقتی با یک شریک عاشق رابطه جنسی رضایت‌بخش را تجربه می‌کنید، خوشحال می‌شوید. فعالیت جنسی به شما کمک می کند تا از استرس های زندگی خود خلاص شوید. حتی اگر استراحت فقط برای یک ساعت باشد، یک آرامش خوشایند است.

صمیمیت با شریک یک رابطه جنسی شاد و سالم رابطه روزمره را با شریک زندگی تقویت می کند. هم اعتماد و هم همدلی را تقویت می کند .

یک میل جنسی سالم  این جمله را شنیده اید، "از آن استفاده کن یا از دست بده". این در مورد فعالیت جنسی منظم صادق است. همچنین، هر چه زنان بیشتر فعالیت جنسی و یا ارگاسم داشته باشند، از نظر فیزیکی بیشتر می توانند دوباره آن را تجربه کنند.

اما این مزایای عاطفی تنها نیمی از داستان است. داشتن رابطه جنسی به سلامت جسمانی نیز کمک می کند. در واقع، فعالیت جنسی می‌تواند به فواید سلامتی طولانی مدت منجر شود.

مسیری برای بهبود سلامتی

بیش از چند دلیل برای داشتن رابطه جنسی وجود دارد. تفریح، رفاه عاطفی، صمیمیت و باردار شدن از رایج ترین دلایلی است که افراد رابطه جنسی دارند. وقت آن رسیده است که "برای مزایای سلامتی" را به لیست اضافه کنید.

در حالی که از یک زندگی جنسی سالم لذت می برید، از این فواید برای سلامتی خود بهره مند خواهید شد:

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن: داشتن رابطه جنسی مکرر (یک یا دو بار در هفته) سطوح بالاتری از آنتی بادی های ضد ایمنی تولید می کند. این به بدن شما کمک می کند تا با بیماری مبارزه کند.

 عشق ورزیدن ممکن است از مردان و زنان در برابر بیماری قلبی محافظت کند. ضربان قلب را افزایش می دهد. رابطه جنسی شبیه ورزش است. با این حال، این مزیت اضافی برای متعادل کردن هورمون های استروژن (زنان) و تستوسترون (مردان) دارد. هر دو برای سلامت قلب حیاتی هستند.

کاهش فشار خون: وقتی شادی و ورزش را با هم ترکیب می کنید، فشار خون خود را کاهش می دهید. رابطه جنسی دقیقاً این کار را انجام می دهد.

یک تمرین برخی از فعالیت های جنسی، مانند آمیزش جنسی، ترکیبی سالم از ورزش های هوازی و عضله سازی را ارائه می دهند.

ارگاسم، یک درمان طبیعی برای درد است. بدن هورمون های مسکن خاصی ترشح می کند. این به درد کمر و پا کمک می کند. همچنین به سردرد، آرتریت و دردهای قاعدگی کمک می کند.

دستاوردهای فیزیکی خاص برای مردان، نشان داده شده است انزال خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد. این بر اساس این است که یک مرد حداقل 21 بار در ماه انزال می کند. برای زنان، فعالیت جنسی مثانه را تقویت می کند. این کار عملکرد مثانه را بهبود می بخشد. 

خواب آرام: بدن بلافاصله پس از ارگاسم، هورمون آرامش (پرولاکتین) تولید می کند. همچنین، زنان و مردان هنگام ارگاسم، هورمون اکسی توسین ترشح می کنند. این باعث خواب آرام نیز می شود.

مواردی که باید در نظر بگیرید

هرگز انجام رابطه جنسی ایمن را فراموش نکنید. این برای افراد در تمام سنین صدق می کند. این در پیشگیری از بارداری و عفونت های مقاربتی (STIs) مهم است. گزینه های زیادی برای جلوگیری از بارداری وجود دارد. کاندوم موثرترین راه برای پیشگیری از بیماری های مقاربتی است.

فعالیت جنسی همیشه باید توافقی باشد. این بدان معناست که هر دوی شما موافق هستید که می خواهید رابطه جنسی داشته باشید.

اگر مشکلات جنسی با شریک زندگی خود دارید، در مورد آن با پزشک خود و یا یک درمانگر جنسی صحبت کنید. آنها می توانند راه های مختلفی را برای کمک به بهبود جنسی مطرح کنند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان