قدرت همزمانی در رابطه را چگونه ایجاد کنید؟

همزمانی فیزیولوژیکی به هماهنگی پاسخ های بدن در روابط نزدیک اشاره دارد. همزمانی فیزیولوژیکی با بهزیستی رابطه، همدلی و احساس نزدیکی ارتباط دارد.

قدرت همزمانی در رابطه را چگونه ایجاد کنید؟

همزمانی فیزیولوژیکی احتمالاً رابطه جنسی زنان و صمیمیت زن و شوهر را تسهیل می کند.

به گزارش خط سلامت احساس همزمانی و یگانگی در رابطه جنسی پدیده ای است که بسیاری آرزو دارند در عشق ورزی خود تجربه کنند. هنگامی که صحبت از افزایش رضایت به میان می آید، درمانگران مدت هاست بر ارتباط کلامی (مثلاً بیان خواسته ها و ترجیحات) تأکید کرده اند. در حالی که مداخلاتی مانند این مطمئناً نقش مهمی در بهبود رضایت ایفا می کنند، اما فقط تا آنجا پیش می روند. یک مطالعه جدید قدرت نشانه های بدنی متقابل ناخودآگاه ما را روشن می کند.

همزمانی فیزیولوژیکی، یا هماهنگی که بیشتر شناخته می شود، به هماهنگی پاسخ های بدن در روابط نزدیک اشاره دارد. به عنوان مثال زمانی که ضربان قلب یک نفر کاهش می یابد، برای دیگری نیز همین گونه می شود. هنگامی که تنفس یک نفر تندتر می شود، تنفس دیگری نیز به همین شکل عمل می کند. این پدیده بیشتر در روابط نزدیک و صمیمی اتفاق می افتد تا در روابط ناآشنا.

مطالعات شواهدی مبنی بر هماهنگی فیزیولوژیکی در روابط مراقب شیرخوار، روابط درمانگر مراجع و بین دوستان نزدیک، شرکای عاشقانه و حتی حیوانات خانگی و صاحبان حیوانات پیدا کرده است.

نظریه های پایه ای در مورد مزایای همزمانی فیزیولوژیکی وجود دارد. تحقیقات قبلی نشان داده است همزمانی فیزیولوژیکی با همدلی، احساس صمیمیت و بهزیستی رابطه مرتبط است. به عبارت دیگر، روابط ما زمانی تقویت می‌شود که بدن با افرادی که به آنها اهمیت می‌دهیم هماهنگ شود. همزمانی توانایی ما برای شفقت و صمیمیت عاطفی را بهبود می بخشد و پیش بینی رفتار و احساسات افراد در حلقه درونی ما را آسان تر می کند.

محققان شروع به توجه بیشتر به نکات ظریف این پدیده در روابط عاشقانه کرده اند . تحقیقات قبلی نشان داده است زوج‌هایی که سطح همگامی بالایی دارند، به احتمال زیاد احساس رضایت را در رابطه گزارش می‌کنند و همزمانی فیزیولوژیکی نیز نشان داده است جذابیت فیزیکی را پیش‌بینی می‌کند .  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان