4 بیماری جسمی که منجر به اختلال نعوظ می شود

خط سلامت: اختلال نعوظ تا سال 2025 به 320 میلیون مرد در سراسر جهان خواهد رسید که اهمیت توجه به مراقبت های بهداشتی را در مردان نشان می دهد.

4 بیماری جسمی که منجر به اختلال نعوظ می شود

اختلال نعوظ با 4 بیماری جسمی رابطه داشته و در مردان این مشکل جسمی و روانی را ایجاد می کند.

به گزارش خط سلامت اختلال نعوظ ممکن است زودتر از علائم بیماری قلبی به دلیل مشکلات قلبی عروقی مانند تصلب شرایین ظاهر شود. تصلب شرایین ، باریک شدن رگ های خونی در سراسر بدن ، شایع ترین علت اختلال نعوظ و هشداردهنده حمله قلبی یا سکته مغزی در آینده است. سایر شرایط پزشکی که مردان را در معرض اختلال نعوظ قرار می دهد عبارتند از: دیابت، بیماری مزمن کلیه، مولتیپل اسکلروزیس .

داروهای اختلال نعوظ

برخی از داروها ممکن است موجب اختلال نعوظ شوند مانند داروهای ضد افسردگی ، آنتی هیستامین ها یا داروهای فشار خون.در حالی که این داروها یک بیماری را درمان می کنند ، می توانند بر هورمون ها ، اعصاب یا گردش خون تأثیر بگذارند که همه آنها خطر اختلال نعوظ را افزایش می دهند.

استرس و اختلال نعوظ

مشکلات و مشاجره و دعوا در رابطه زن و شوهری باعث ایجاد استرس در آنان می شود و می تواند منجر به مشاجره در اتاق خواب شود. افسردگی ، اضطراب ، عزت نفس پایین ، احساس گناه و ترس از شکست جنسی از دیگر عوامل موثر در اختلال نعوظ هستند.

سبک زندگی و اختلال نعوظ

مردان دارای اضافه وزن ، سیگاری ، مشروبات الکلی یا سوء مصرف مواد مخدر بیشتر به اختلال نعوظ مبتلا می شوند. خوردن غذاهای سرشار از فلاونوئیدها مانند زغال اخته به کاهش اختلال نعوظ کمک می کند. افزایش مصرف فلاونوئیدها همچنین به مردان کمک می کند کمتر سیگار بکشند ، کمتر بنوشند و بیشتر ورزش کنند.

بیماری ها و اختلال نعوظ

در حالی که ورزش برای سلامتی بسیار مفید است، مراقب برخی از ورزش ها باشید که باعث اختلال نعوظ می شود. با افزایش محبوبیت دوچرخه سواری ، مردان نگرانی خود را در مورد اینکه آیا این ورزش موجب اختلال نعوظ می شود ، ابراز نگرانی کرده اند. مطالعه اخیر منتشر شده در مجله سلامت مردان به این نتیجه رسید هیچ رابطه ای بین دوچرخه سواری طولانی مدت و اختلال نعوظ وجود ندارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان