این بیماری مزمن در رابطه به هم ریختی های زیادی ایجاد می کند

خط سلامت : رابطه جنسی برای افراد مبتلا به دیابت ، می تواند سطح قند خون را کاهش دهد، اما می تواند از راه های دیگر نیز بر سلامت شان تأثیر بگذارد

این بیماری مزمن در رابطه به هم ریختی های زیادی ایجاد می کند

رابطه جنسی یکی از نیازهای اساسی هر انسانی است که خداوند برای بقا و ادامه زندگی به انسان بخشیده است. توجه به این نیاز موجب سلامت جسمانی و روانی می شود.

به گزارش خط سلامت با این حال برخی از بیماری ها تاثیر منفی بر آن دارد. در اینجا برخی از روش های رایجی که دیابت بر رابطه شما تأثیر می گذارد آورده شده است:

دیابت و خشکی واژن

بسیاری از زنان مبتلا به دیابت ممکن است خشکی واژن را تجربه کنند. ابتلا به دیابت ابتلا به این مشکل را افزایش می دهد. سطح بالای قند خون باعث می شود رگ های خونی در واژن آسیب ببینند.

دیابت و میل کم

کاهش میل یکی دیگر از علائم شایع در افراد مبتلا به دیابت است. مطالعه‌ای که در مجله علوم پزشکی ایران منتشر شد نشان داد اختلال عملکرد جنسی در زنان مبتلا به دیابت شیوع بالایی دارد. برخی داروها می‌توانند باعث کاهش سطح قند خون شوند، بنابراین مصرف آن‌ها در زمانی مهم است که نمی‌خواهید رابطه داشته باشید.

دیابت و عفونت های ادراری

دیابت از دیرباز با عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) مرتبط بوده است . مطالعات نشان داده است دیابتی ها بیشتر مستعد ابتلا به عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) ، مشکلات مثانه و اختلال عملکرد جنسی هستند.

 افت ناگهانی سطح قند خون بعد از رابطه

سطح قند خون خود را مرتباً کنترل کنید تا از افت یا افزایش ناگهانی آن جلوگیری کنید. وعده های غذایی و میان وعده های خود را به موقع بخورید تا سطح قند خون خود را حفظ کنید.

فعالیت‌های بدنی می‌تواند بر سطح قند خون تأثیر بگذارد، بنابراین اگر متوجه شدید سطح قند خون هنگام یا بعد از رابطه کاهش می‌یابد، باید منبعی از کربوهیدرات‌ها را همراه داشته باشید.

ضروری است با پزشک و متخصص تغذیه خود صحبت کنید تا از حفظ سطح قند خون خود اطمینان حاصل کنید.

افراد مبتلا به دیابت چگونه می توانند از رابطه لذت ببرند؟

در حالی که رابطه جنسی گاه باعث کاهش ناگهانی سطح قند خون می شود، توجه به چند نکته ضروری است.

گفت و گو با شریک زندگی خود در مورد وضعیت جسمانی تان مهم است. همچنین باید نیازهای خاص خود را در این زمینه مشخص کنید تا از بروز مشکلات فیزیکی یا عاطفی جلوگیری کنید.

سطح قند خون را منظم چک کنید. قبل از انجام هر نوع فعالیت جنسی، مدیریت و بررسی سطح قند خون مهم است. این کمک می کند تا مطمئن شوید سطح قند خون شما پایین نمی آید و از عوارض جلوگیری می کند.

هیدراته و سیر بمانید. قدرت نوشیدن آب کافی را دست کم نگیرید. هیدراته ماندن سطح انرژی را دست نخورده نگه می دارد. بعلاوه، باید با مصرف میان وعده بین وعده های غذایی، سطح قند خون خود را کنترل کنید.

 الکل در مدیریت دیابت اختلال ایجاد می کند و بهترین راه برای جلوگیری از آن قطع مصرف الکل است.

محدودیت های فیزیکی خود را درک کنید و از استرس بپرهیزید. استرس می تواند بر سطح قند خون و همچنین میل جنسی تأثیر بگذارد، بنابراین مطمئن شوید سطح استرس خود را مدیریت می کنید تا از هر گونه عارضه ای جلوگیری کنید.

به یاد داشته باشید، تجربه هر فرد با دیابت منحصر به فرد است، بنابراین گوش دادن به بدن خود و تمرکز بر سلامتی در طول فعالیت جنسی بسیار مهم است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان