5 راهکار طبیعی برای کاهش مشکلات زنان در رابطه

خط سلامت: خشکی واژن از جمله دلایلی است که رابطه جنسی را بدون لذت می کند.

5 راهکار طبیعی برای کاهش مشکلات زنان در رابطه

خشکی واژن مشکلات جسمی و روانی متعددی برای زنان ایجاد می کند و موجب سرد شدن روابط جنسی زناشویی می شود.

به گزارش خط سلامت در این مطلب راه هایی برای درمان خشکی واژن ارائه شده است.

خشکی واژن 

این عارضه زنان را در هر سنی تحت تاثیر قرار می دهد، اگرچه بیشتر در زنان یائسه دیده می‌شود و منجر به ناراحتی و اختلال در زندگی روزمره می شود و رابطه را دردناک می کند.

علت خشکی واژن 

دیواره های واژن لایه کوچکی از رطوبت روی خود دارند تغییرات هورمونی باعث کوچک شدن دیواره‌ها می شود و سلول‌ هایی که دیواره‌ های نازک‌تری دارند، رطوبت کمتری ترشح می کنند و در نتیجه خشکی ایجاد می شود.

بدون استروژن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند و با کاهش سطح رطوبت خشک می شوند.

تحقیقات نشان داده است حدود 17 درصد از زنان بین 18 تا 50 ساله مشکلات خشکی را در رابطه حتی قبل از شروع یائسگی تجربه می کنند.

خشکی ناشی از پیشگیری از بارداری هورمونی، داروهای آکنه، عفونت های دستگاه ادراری، واژینوز باکتریایی و رژیم غذایی نامناسب است. فشار عاطفی نیز یک عامل مهم است.

سایر علل خشکی شامل مصرف برخی داروها مانند داروهای ضد افسردگی، موارد بهداشت شخصی که سطح pH طبیعی بدن را کاهش می دهد و سیگار کشیدن است.

درمان های طبیعی برای خشکی 

هیدراتاسیون

هیدراته ماندن یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه بافت‌های واژن هیدراتاسیون مورد نیاز را دریافت می‌کنند، است. آب به سلامت سلولی و جذب و انتقال مواد مغذی حیاتی در سراسر بدن کمک می کند. 

تمرین منظم

ورزش برای کسانی که خشکی را تجربه می کنند، بسیار مفید است. ورزش با افزایش سطح سروتونین (که با استروژن هم افزایی دارد)، خلق و خو، کاهش ناامیدی و اضطراب، حذف آلاینده ها و بهبود سلامت کلی به علائم کمک می کند.

ترک سیگار

سیگار نه تنها سطح استروژن را کاهش می دهد، بلکه تأثیر مضری بر عروق خونی دارد. سلامت عروق برای حفظ سلامت بافت های واژن بسیار مهم است.

فعالیت جنسی

بسیاری از زنانی که از خشکی رنج می‌برند، ناراحتی یا درد در رابطه و اعتماد به نفس پایین و نگرانی از داشتن رابطه را گزارش می‌کنند. این باعث کاهش میل جنسی می شود.

فعال ماندن از نظر جنسی یک عنصر حیاتی برای سلامت زنان است که دارای یک رابطه سالم یا در حال انجام رابطه ایمن هستند. 

روان کننده های طبیعی

روغن نارگیل و آلوئه ورا دو درمان طبیعی رایج برای تسکین خشکی هستند. آنها علاوه بر ایمن بودن برای استفاده روی پوست، به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل می کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان