فواید هفتگانه رابطه جنسی برای سلامتی

خط سلامت: رابطه جنسی در زن و شوهر ها تاثیر زیادی در بهبود روابط آن ها دارد.

فواید هفتگانه رابطه جنسی برای سلامتی

رابطه جنسی علاوه بر بهبود رابطه در بهبود سلامتی افراد نیز نقش زیادی دارد.

به گزارش خط سلامت رابطه جنسی مزایای شگفت انگیزی برای بدن و عملکرد مغز دارد.

رابطه جنسی و مزایای سلامتی

رابطه جنسی مزایای زیادی برای سلامتی خصوصا کاهش استرس، تقویت سیستم ایمنی بدن و موارد دیگر دارد. رابطه جنسی لذت بخش است و باعث تسهیل پیوند و احساس صمیمیت با شریک زندگی می شود. برخی مزایای رابطه جنسی شامل موارد زیر است:

تقویت سیستم ایمنی

رابطه جنسی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. رابطه جنسی برابر است با روزهای بیماری کمتر. رابطه جنسی توانایی بدن را برای ساخت آنتی بادی های محافظ در برابر باکتری ها، ویروس ها و سایر میکروب هایی که باعث بیماری های رایج می شوند، افزایش می دهد.

رابطه جنسی+فواید

بهبود کنترل مثانه زنان

رابطه جنسی کنترل مثانه زنان را بهبود می بخشد. بی اختیاری ادرار حدود 30 درصد از زنان را در مقطعی از زندگی تحت تاثیر قرار می دهد.

داشتن ارگاسم منظم، عضلات کف لگن زنان را تحت تأثیر قرار می دهد و آن را تقویت می کند. ارگاسم همان ماهیچه هایی را فعال می کند که زنان هنگام انجام تمرینات کگل از آن ها استفاده می کنند. داشتن عضلات لگن قوی تر به این معنی است که خطر نشت ادرار کمتر است.

 کاهش فشار خون

رابطه جنسی فشار خون را کاهش می دهد.بسیاری از مطالعات ارتباط بین مقاربت و فشار خون سیستولیک پایین را ثبت کرده اند. این خبر خوبی برای افرادی است که به دنبال یک مکمل آسان برای سبک زندگی و استراتژی‌های دارویی برای رساندن فشار خون به محدوده سالم هستند.

ورزش و کالری سوزی

رابطه جنسی ورزش محسوب می شود. مانند هر نوع فعالیت بدنی دیگر ، رابطه جنسی نیز کالری می سوزاند داشتن رابطه جنسی ضربان قلب را افزایش می دهد و حدود 5 کالری در دقیقه می سوزاند. داشتن یک زندگی جنسی فعال و سالم راه خوبی برای انجام فعالیت بدنی اضافی است.

کاهش خطر حمله قلبی

رابطه جنسی خطر حمله قلبی را کاهش می دهد. رابطه جنسی به کنترل سطح هورمون ها مانند استروژن و تستوسترون کمک می کند. هنگامی که این هورمون ها از تعادل خارج می شوند، شرایطی مانند بیماری قلبی و پوکی استخوان ایجاد می شود.

یک مطالعه روی مردان نشان داد کسانی که حداقل 2 بار در هفته رابطه جنسی داشتند، 50 درصد کمتر از همسالان خود در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی بودند.

تسکین دهنده درد

رابطه جنسی درد را کاهش می دهد. رابطه جنسی و ارگاسم به کاهش درد کمک می کند. ارگاسم منجر به ترشح هورمون هایی می شود که به مسدود کردن سیگنال های درد کمک می کنند.

کاهش خطر ابتلا به  سرطان پروستات

رابطه جنسی خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد. یک مطالعه نشان داد مردانی که انزال مکرر داشتند نسبت به افرادی که انزال کمتری داشتند کمتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات بودند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان