فیلم/ پنج درد ماندگار از عشق های آتشین پوشالی

خط سلامت: تبخال تناسلی یک عفونت شایع مقاربتی است که توسط ویروس هرپس سیمپلکس ایجاد می‌شود. تماس جنسی اولین راه انتقال این ویروس از فرد آلوده به فردی دیگر است.

فیلم/ پنج درد ماندگار از عشق های آتشین پوشالی

تبخال تناسلی یا هرپس تناسلی یک بیماری مقاربتی شایع است که تمام جنسیت ها را درگیر می کند. از خصوصیات این بیماری می توان به درد، خارش و زخم در ناحیه تناسلی اشاره کرد.

به گزارش خط سلامت همچنین ممکن است هیچ گونه علائمی وجود نداشته باشد ولی این تبخال، حتی اگر هیچ زخم قابل مشاهده‌ای نداشته باشد، می‌تواند واگیردار باشد. 

 زخم‌ها باعث درد و سوزش هنگام ادرار می شوند و همچنین ممکن است تا زمان از بین رفتن عفونت، درد و حساسیت در ناحیه‌ی تناسلی وجود داشته باشد. معمولاً در اوایل بروز بیماری، فرد مبتلا علائم و نشانه‌هایی شبیه به آنفولانزا، مانند تورم غدد لنفاوی در کشاله ران، سردرد، درد عضلانی و تب را تجربه می کند.

تبخال تناسلی برای هر فردی متفاوت است و علائم ممکن است برای سال‌ها عود کنند، برطرف شوند و مجدداً بروز پیدا کنند. برخی افراد هر سال بارها حملات این عفونت را تجربه می‌کنند اما برای بسیاری از انسان ها ، شیوع تبخال‌ها با گذر زمان کمتر می‌شود.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان