دلایل علمی اینکه چرا ازدواج به برخی می سازد

خط سلامت: رابطه جنسی بر وزن افراد تاثیر می گذارد.

دلایل علمی اینکه چرا ازدواج به برخی می سازد

رابطه جنسی تحت عوامل خاصی باعث افزایش وزن می شود.

به گزارش خط سلامت دلایلی وجود دارد که افراد بعد از رابطه جنسی دچار افزایش وزن می شوند.

رابطه جنسی و افزایش وزن

رابطه جنسی بنا به دلایلی باعث افزایش وزن در افراد می شود. چند عامل کمک کننده ای که باعث افزایش وزن پس از رابطه جنسی می شود، شامل موارد زیر است:

هیپرپرولاکتینمی:

 این مسئله به دلیل سطح بالای ترشح پرولاکتین است. پرولاکتین هورمونی است که در زنان و مردان یافت می شود و پس از داشتن رابطه جنسی، ارگاسم و هنگام شیردهی آزاد می شود.

بعد از ارگاسم بدن این هورمون را آزاد می کند تا به افراد در خواب کمک کند . اگر بدن این هورمون را در مقادیر بیش از حد تولید کند، ممکن است سبب افزایش وزن شود و بیماری های دیگر نیز ایجاد کند.

رابطه جنسی+ افزایش وزن

تستوسترون پایین : 

هورمون تستوسترون اصلی ترین هورمون جنسی در مردان است. این ماده در بدن مرد مانند ایجاد عضلات ، ترویج رشد مو و تعمیق صدا کاربردهای مختلفی دارد. مردان با سطح تستوسترون پایین بر خلاف مردانی که تستوسترون بالا دارند، بیشتر مستعد افزایش وزن هستند.

هنگامی که بدن قادر به ساخت عضله نیست، کالری اضافی را به عنوان چربی ذخیره می کند. سطح تستوسترون بالاتر احتمال ذخیره چربی را کاهش می دهد.

استروژن بالا :

استروژن به افراد در تنظیم سیستم تولید مثل کمک می کند. سطح استروژن بالا در بدن باعث افزایش وزن می شود.

سطح انسولین بالا :

انسولین یک هورمون حیاتی در بدن است. انسولین به سلول های بدن کمک می کند تا چربی ها را پردازش و ذخیره کنند. وقتی سطح انسولین بدن بالا باشد، احتمال ابتلا به چاقی بیشتر می شود .

مصرف قند بالا :

شکر نه تنها به طور بالقوه اعتیادآور است، بلکه یک اختلال در هورمون ها نیز هست. مصرف زیاد قند متابولیسم طبیعی را با افزایش سطح انسولین یا مقاوم کردن بدن به انسولین تغییر می دهد. در نهایت، این اختلال متابولیک منجر به افزایش بیش از حد وزن می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان