این افراد تا 6 هفته رابطه‌ جنسی برایشان ممنوع است

خط سلامت : رابطه‌ جنسی بعد از زایمان و بازگرداندن زندگی به حالت نرمال کار آسانی نیست. زایمان تغییرات جنسی و جسمی زیادی برای زنان به همراه دارد.

این افراد تا 6 هفته رابطه‌ جنسی برایشان ممنوع است

رابطه جنسی بعد از زایمان به علت تحلیل رفتن توان روانی و جسمانی زنان کاهش می یابد.

به گزارش خط سلامت بعد از زایمان توان فیزیکی یا میل جنسی کم می شود. برقرار کردن رابطه‌ جنسی بعد از زایمان و بازگرداندن زندگی به حالت نرمال کار آسانی نیست.

رابطه جنسی و جسمی بعد از زایمان

تغییرات هورمونی که پس از زایمان صورت می گیرد به طور مستقیم بر اندام های جنسی افراد تاثیر می گذارد. افت سریع استروژن به خشکی واژن منجر می شود و رگ های خونی کمتر پر می شود، به همین دلیل رابطه جنسی بعد از زایمان دردناک است و زنان به طور کامل ارضا نمی شوند.

با گذشت زمان سطح هورمون ها به حد قبل از دوران بارداری بر می گردد و مشکل برطرف می شود.

خستگی و فشار روحی ناشی از مراقبت نوزاد، تمایل به رابطه جنسی را در بعضی زنان کاهش می دهد. توجه زن و شوهر بیشتر روی نوزاد است.  زن و شوهر باید وقتی برای خود تنظیم کنند تا  باهم باشند و احساس خود را بروز دهند.

رابطه جنسی بعد از زایمان

پزشکان به  زنان توصیه می کنند به مدت چهار تا شش هفته بعد از زایمان از رابطه جنسی پرهیز کنند تا به رحم فرصتی برای ترمیم و بهبودی داده شود و خونریزی متوقف گردد. بهتر است زنان هنگام مراجعه به پزشک در هفته ششم می توانند در مورد روشهای مختلف جلوگیری از بارداری با او صحبت کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان