این رابطه را لذت نبینید/ فواید روانی بالایی دارد

خط سلامت: رابطه جنسی فواید متعددی بر سلامت روانی دارد.

این رابطه را لذت نبینید/ فواید روانی بالایی دارد

رابطه جنسی اگر با صمیمیت همراه باشد افراد را سرشار از شادی و آرامش می کند.

به گزارش خط سلامت هر فردی نیازهای اساسی انسانی دارد. وقتی این نیازها را برآورده نکنیم، سلامت روانی و گاهی جسمی آسیب می بیند. وقتی به نیازهای اساسی انسان فکر می کنیم، غذا، سرپناه و آب به ذهن ما خطور می کند. با این حال، یک زندگی جنسی سالم نیز جزء مهمی برای ایجاد یک زندگی کامل و شاد برای بسیاری از افراد است.

برای افرادی که صمیمیت در رابطه جنسی را نیاز دارند، یک زندگی جنسی سالم بخش مهمی از یک زندگی کامل و شاد است. رابطه جنسی نه تنها بخشی از زندگی رضایت بخش برای بسیاری از افراد است، بلکه از بسیاری جهات از سلامت روان نیز حمایت می کند.

رابطه جنسی سروتونین را افزایش می دهد

سروتونین پایین باعث می شود نتوانید برنامه ها و استراتژی ها را ایجاد کنید یا بر اساس آنها عمل کنید. اگر سروتونین پایینی دارید، ممکن است در انجام کارها مشکل داشته باشید. همچنین به راحتی آشفته شوید، کمی احساس افسردگی کنید یا نتوانید تکانه های خود را کنترل کنید.

رابطه جنسی باعث افزایش سروتونین می شود که به بهبود خلق و خو و مبارزه با افسردگی کمک می کند. علاوه بر این، یکی از هورمون‌هایی که در طول ارگاسم ترشح می‌شود، سروتونین است که باعث می‌شود از استرس و اضطراب خلاص شوید.

رابطه جنسی عزت نفس را افزایش می دهد

فقدان رابطه جنسی می تواند مضر باشد و باعث شود ارزش و اعتماد به نفس به شدت کاهش یابد. هنگامی که رابطه جنسی دارید، احساس صمیمیت با شریک زندگی خود و همچنین احساس تغذیه و دلخواه بودن، اعتماد به نفس و رفاه کلی شما را افزایش می دهد.

رابطه جنسی  منجر به خواب بهتر می شود

رابطه جنسی همچنین خواب را بهبود می بخشد. خوابیدن بعد از رابطه جنسی بسیار رایج است زیرا بدن پرولاکتین ترشح می کند، هورمونی که کمک می کند احساس آرامش کنید. ارگاسم همچنین اکسی توسین ترشح می کند، هورمونی که خواب را تقویت می کند. از آنجا که کمبود خواب می تواند مشکلات سلامت روان را بدتر کند یا خطر ابتلا به آن را افزایش دهد، خواب بهتر باعث سلامت و شادابی بیشتر شما می شود.

رابطه جنسی شاد می کند

در آغوش گرفتن و صمیمیت فیزیکی رابطه جنسی به شادی زن و شوهر کمک می کند. اندورفین یکی از بسیاری از مواد شیمیایی است که در طول رابطه جنسی در مغز ترشح می شود.

اندورفین ها انتقال دهنده های عصبی مرتبط با احساس شادی هستند و باعث می شوند که خلق و خوی شما به طور کلی بالا بیاید زیرا به رفع افسردگی کمک می کند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان