استرس پس از رابطه جنسی نشانه چیست؟ / هشدارها جدی است

خط سلامت: استرس بعد از رابطه جنسی در مورد مشکلات سلامتی می گوید.

استرس پس از رابطه جنسی نشانه چیست؟ / هشدارها جدی است

استرس پس از رابطه جنسی نشانه این است که فرد دچار مشکلاتی در بخش ها ی مختلف بدن است و باید به آن توجه شود.

به گزارش خط سلامت علائم پس از رابطه جنسی می تواند برای مدت طولانی ادامه داشته باشد و نادیده گرفتن آنها منجر به مشکلات جدی می شود. 

رابطه جنسی برای اکثر افراد احساس خوب را به همراه دارد. رابطه جنسی فقط یک فعالیت لذت بخش نیست، بلکه برای سلامتی مفید است. اما رابطه جنسی برای برخی افراد دردسرساز می شود و منجر به مشکلاتی می شود. آیا بعد از رابطه جنسی دچار استرس می شوید؟ اگر پس از رابطه جنسی با مشکلات سلامتی مواجه شده اید، ممکن است "علائم پس از رابطه جنسی" را تجربه کنید. آنها معمولاً بعد از رابطه جنسی شروع می شوند و می توانند برای مدت طولانی ادامه داشته باشند.

علائم پس از رابطه جنسی 

انواع علائم پس از رابطه جنسی و دلایل آن را بشناسید:

سردرد

تجربه سردرد بعد از رابطه جنسی طبیعی است، اما برای افرادی که میگرن دارند می تواند مشکل ساز باشد. به گفته بنیاد ملی سردرد، هنگامی که بدن هنگام رابطه جنسی هیجان زده می شود، باعث انقباض عضلات سر و گردن می شود که می تواند باعث سردرد شود.

چگونه آن را مدیریت کنیم؟

طبق گفته بنیاد میگرن آمریکا، اگر در هنگام رابطه جنسی دچار سردرد شدید، باید برای مدتی آن را متوقف کنید زیرا باعث ایجاد مشکلاتی می شود. اگر میگرن دارید، از مسکن های ضد التهابی استفاده می کنید.

آسم

اگر آسم دارید و به خوبی کنترل نشده است، ممکن است هنگام رابطه جنسی عود کند. مطالعات نشان داده است افراد مبتلا به آسم ممکن است هنگام رابطه دچار سفتی قفسه سینه، تنگی نفس، سرفه، عطسه شوند. همراه با آسم، اگر از مشکلات اضطرابی رنج می برید ، مستعد حمله آسم می شوید که می تواند مستقیماً بر سلامت جنسی شما تأثیر بگذارد.

چگونه آن را مدیریت کنیم؟

 سعی کنید تا حد امکان از خود در برابر موقعیت هایی که باعث ایجاد اضطراب و افسردگی می شود محافظت کنید. 

اندوه یا تغییرات خلقی

آیا بعد از رابطه جنسی احساس ناراحتی می کنید؟ آیا بعد از رابطه جنسی دچار تغییرات خلقی ناگهانی می شوید؟ ممکن است به دلیل نارسایی پس از رابطه باشد. 

چگونه آن را مدیریت کنیم؟

آشفتگی عاطفی می تواند تأثیر منفی بر رابطه داشته باشد. نکته کلیدی این است که سعی کنید این احساسات را با کمک درمان و تمرین تکنیک های تنفسی بعد و قبل از رابطه جنسی مدیریت کنید.

عفونت دستگاه ادراری (UTIs)

عفونت ادراری بعد از رابطه جنسی در گروهی از زنان دیده می شود. اگر این مشکل برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، ممکن است کلیه ها و کبد را تحت تاثیر قرار دهد.

چگونه آن را مدیریت کنیم؟

اگر بعد از رابطه جنسی دچار تب، بدن درد و لرز شده اید، باید برای درمان به پزشک مراجعه کنید. به غیر از مشورت با پزشک، باید بهداشت خود را رعایت کنید و در صورت ابتلا به عفونت ادراری از رابطه جنسی خودداری کنید.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان