این بیماری جنسی برای مردان شرم آور است + راهکارها

خط سلامت: انزال زودرس (PE) زمانی است که قبل از مقاربت یا کمتر از یک دقیقه بعد از شروع به ارگاسم به آن می رسید.

این بیماری جنسی برای مردان شرم آور است + راهکارها

انزال زودرس (PE) ناامید کننده و حتی شرم آور است، اما یک مسئله رایج برای مردان است. بین 30 تا 40 درصد مردان در دوره ای از زندگی خود به انزال زودرس (PE) مبتلا می شوند، بنابراین اگر فقط گاهی اوقات انزال زودرس (PE) اتفاق بیفتد، جای نگرانی نیست.

به گزارش خط سلامت زمان مشخصی برای انزال مرد در حین رابطه جنسی وجود نداد، اما اگر  زمان کافی برای لذت بردن ندارید. به انزال زودرس (PE) مبتلا هستید.

علل و عوامل خطر انزال زودرس (PE)

علت انزال زودرس (PE) واقعاً مشخص نیست، اما شیمی مغز می تواند حداقل تا حدی دلیل باشد. مردانی که سطح پایینی از سروتونین در مغزشان دارند، زمان کمتری برای انزال نیاز دارند.

عوامل عاطفی در انزال زودرس (PE)نقش دارند:

فشار

افسردگی

دلتنگی

احساس گناه

مشکلات رابطه

عدم اعتماد به نفس یا تصویر ضعیف بدن

نگرانی در عملکرد جنسی

احساسات منفی در مورد رابطه جنسی و سرکوب جنسی

برخی از شرایط فیزیکی نیز باعث انزال زودرس (PE)می شوند، از جمله:

سطوح هورمونی غیرمعمول

سطوح نامنظم انتقال دهنده های عصبی

التهاب یا عفونت در پروستات یا مجرای ادرار

ویژگی های ژنتیکی که از والدین به ارث برده شده

گاهی اوقات انزال زودرس (PE) برای مردان مبتلا به اختلال نعوظ (ED) مشکل ساز می شود. مردانی که نگران از دست دادن نعوظ خود هستند، الگوی ذهنی عجله برای انزال ایجاد می کنند که درمان اختلال نعوظ باعث از بین رفتن انزال زودرس می شود .

تشخیص انزال زودرس (PE)

آیا شما همیشه این مشکل را داشته اید یا اینکه جدید است.

اگر پزشک فکر می‌کند مشکلات عاطفی باعث انزال زودرس (PE) شده است، شما را به یک متخصص سلامت روان و جنسی ارجاع می دهد. اگر مشکل جسمی باعث انزال زودرس (PE)شده است، شما را به متخصص اورولوژی معرفی می کند.

انزال زودرس (PE)و درمان های فوری

نود و پنج درصد از مردان با تکنیک های رفتاری که به کنترل انزال کمک می کند، بهبود می یابند.

عضلات لگن را تقویت کنید:

عضلات ضعیف کف لگن گاهی اوقات به انزال زودرس (PE) کمک می کنند. تمرینات کگل به تقویت آنها کمک می کند. با توقف ادرار در وسط جریان، عضلات مناسب را برای سفت کردن پیدا کنید. آنها را به مدت 3 ثانیه محکم نگه دارید و سپس آنها را به مدت 3 ثانیه رها کنید. این کار را 10 بار، حداقل سه بار در روز انجام دهید.

به دنبال مشاوره باشید:

 یک روانشناس یا روانپزشک می تواند به شما کمک کند تا با مشکلاتی مانند افسردگی، اضطراب یا استرس که ممکن است در انزال زودرس (PE) نقش دارد، مقابله کنید.

اگر هیچ یک ازاینها به اندازه کافی کمک نکرد، پزشک دارو تجویز می کند. در حالی که هیچ دارویی به طور خاص برای درمان انزال زودرس (PE) تایید نشده است، داروهای مورد استفاده برای درمان موارد دیگر در برخی موارد کمک کنند که شامل:

داروهای ضد افسردگی :

یک خاصیت جانبی برخی از مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) تأخیر در ارگاسم است. اما این داروها عوارض جانبی نیز دارند که شامل حالت تهوع و خواب آلودگی می شود. بنابراین این امکان وجود دارد یک مشکل را با مشکل دیگر جابجا کنید.

عوارض انزال زودرس (PE)

اگر رابطه شما تحت تأثیر انزال زودرس (PE)است، صحبت در مورد مشکل اولین قدم مهم است. یک مشاور رابطه یا یک درمانگر جنسی می تواند کمک کند.

انزال زودرس (PE) تشکیل خانواده را سخت می کند زیرا ممکن است اسپرم به تخمک نرسد تا آن را بارور کند یا افسردگی مربوط به انزال زودرس (PE) بر میل جنسی یا عملکرد تأثیر می گذارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان