فوت فتیش ها چه درد روانی دارند؟ / این انحراف جنسی شایع شده است

خط سلامت: فوت فتیش یکی از انحرافات جنسی نسبتا شایع است که برانگیختگی جنسی ناشی از دیدن و لمس اندامی غیر جنسی مانند پا را نشان می دهد.

فوت فتیش ها چه درد روانی دارند؟ / این انحراف جنسی شایع شده است

فوت فتیش که نوعی برانگیختگی جنسی نامعمول است؛ باعث می شود فرد با دیدن پا و ملزومات مرتبط با پوشش پا مانند: کفش و جوراب شلواری تحریک جنسی را تجربه کند.

فوت فتیش چه علایمی دارد؟

فوت فتیش خیالپردازی و تحریک جنسی ناشی از دیدن و لمس کردن پا، کفش و جوراب را نشان می دهد.

 به گزارش خط سلامت افراد فوت فتیش اشتغال خاطر به اندامی غیری جنسی مانند پا را لازمه رسیدن به اوج لذت جنسی می دانند.

فوت فتیش رایج است؟

در بین انحراف های جنسی، فوت فتیش یا همان فتیش پا رواج بیشتری دارد. ولی چرا بعضی از اشخاص به پاها علاقه جنسی دارند؟ همانطور که سلیقه اشخاص در پوشش یا موسیقی متنوع و مختلف است، امیال و فانتزی های جنسی متنوع و متفاوتی هم دارند.

دلایل فوت فتیش

دلیل قطعی فوت فتیش معلوم نیست ولی پژوهشگران معتقد اند این مسئله ریشه در کودکی دارد. برخی دلایل فوت فتیش عبارت است از:

لمس بیش از حد کودک با پا

بسیاری والدین یا اطرافیان کودک، با پای خود کودک را لمس نموده یا با وی بازی می کنند. این مورد عاملی برای علاقه زیاد کودک به پا می شود.

کودک آزاری و فوت فتیش

 بسیاری از افراد فوت فتیش سابقه تجربه آزار جنسی به صورت تجاوز یا مشاهده رابطه جنسی یا لذت جویی جنسی از طریق پا وجود داشته است.

از دست دادن یکی از عزیزان

با از دست دادن یکی از عزیزان، چه به علت مرگ چه به علت دوری، فرد بوسیله یک یا چند شی شروع به لذت جویی می کند تا غم از دست دادن  را از یاد ببرد. در فوت فتیش ها این وسایل مربوط به پای فرد مورد نظر یا عکس از پای او است.

جنبه تحقیر

یکی از تئوری های روان شناختی برای فوت فتیش، تحقیر است. پا معمولاً بعنوان عضوی از بدن که در قسمت پایینی است در نظر گرفته می شود. به همین علت، بعضی از اشخاص پاها را بعنوان بخش فرومایه و پست بدن می دانند.این مسئله برای برخی ها لذتبخش است. آنها دوست دارند پائین تر از پارتنرشان باشند و پایین تر از آن ها قرار بگیرند.

جنبه سلطه

یکی از بازی های قدرت بین زوج ها نقش سلطه جو و سلطه پذیر است. پاها تنها قسمتی از این ساختار هستند.

خطرات فوت فتیش

چنانچه شخص فوت فتیش دارای تمایلات مازوخیسم باشد امکان دارد انواع آسیب های جسمی و روحی را تجربه کند. همینطور بعضی از بیماری های مقاربتی مثل تب خال تناسلی و ویروس پاپیلومای انسانی از طریق تماس پوستی منتقل می شوند. لمس پا خطر ابتلا به انواع بیماری های پوستی را در پی دارد.

درمان اختلال فوت فتیش

درمان شناختی رفتاری

هدف از درمان شناختی رفتاری تغییر رفتار بیمار بدون تحلیل نحوه و دلیل پیدایش اختلال فوت فتیش می باشد. این شیوه درمانی بر این اساس عمل می کنـد که اخـتلال فوت فتیش یا پا پرستی در نتیجه شـرطی سازی یا نقـش پذیری ایجاد می شـود. درمـان شناختی رفتاری سبب تغییر گرایش های جنسی شخص نمی شود و تنها میتواند از بروز رفتارهای ناخواسته بیمار جلوگیری کند.

مصرف دارو

جهت درمان اختلال های فتیشیسم از جمله فوت فتیش از داروهایی استفاده می شود که سبب جلوگیری از تولید هورمون های جنسی مانند: تستوسترون و استروژن می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان