علل روانی بروز انحراف فوت فتیش

خط سلامت: فوت فتیش، به عنوان یک انحراف جنسی، معرف حالتی است که در آن یک فرد تحریک و برانگیختگی جنسی را از طریق خیال پردازی در رابطه با یک اندام غیرجنسی مانند پا تجربه می کند.

علل روانی بروز انحراف فوت فتیش

فوت فتیش که نوعی انحراف جنسی است، به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. 

به گزارش خط سلامت محققان عقیده دارند عوامل مختلفی از جمله عوامل رفتاری، اجتماعی و فرهنگی، منجر به شکل گیری فوت فتیش می شوند.

علت فوت فتیش

کشف علت پشت پرده فوت فتیش ، موضوع مورد علاقه برخی محققان است. در ادامه برخی تبیین های علمی برای فوت فتیش را توضیح می دهیم:

شرطی شدن

برخی نظریه پردازان پیرو مکتب رفتارگرایی، استدلال می کنند فوت فتیش صرفا به دلیل یادگیری رخ می دهد. کسب لذت جنسی از طریق تماشای کفش یا دیگر ملزومات مرتبط با پا در دوران کودکی، احتمال فوت فتیش را افزایش می دهد.

ساختار مغز

متخصین مغز و اعصاب اعلام کرده اند فوت فتیش به دلیل ورودی حسی در مغز ایجاد می شود.

بخشی از مغز که احساس ناشی از تماشای یک اندام غیر جنسی مانند پا را پردازش می کند، در کنار ناحیه ای از مغز قرار گیرد، که تحریک جنسی واقعی را پردازش می کند. چنین ساختاری احتمال ابتلا به فوت فتیش را در برخی افراد افزایش می دهد.

هورمون های جنسی

نظریه دیگر در رابطه با چرایی ابتلا به فوت فتیش مربوط به کارکرد هومرمون های جنسی است. پژوهش ها نشان داده است احساسات حاصل از ترشح برخی هورمون ها در شکل گیری فوت فتیش نقش دارد.

اجتماعی شدن

شیوه اجتماعی شدن در شکل گیری فوت فتیش در افراد نقش دارد. بعضی از جوامع به اعضای خاص بدن و اشکال نامعمول رابطه جنسی اهمیت بیشتری می دهند، چنین مکانیسمی احتمال شکل گیری فوت فتیش را افزایش می دهد.

عوامل فرهنگی

توجه به عوامل فرهنگی یکی از جالب ترین تبیین ها را در رابطه با نحوه شکل گیری فوت فتیش ارائه می دهد. برخی از جوامع رابطه جنسی را وسیله ای برای سرگرمی می دانند؛ در چنین شرایطی احتمال اینکه افراد برای رسیدن به لذت جنسی، راه های متفاوت و البته نامعمول را امتحان کنند، بیشتر از سایر جوامع است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان