رابطه جنسی و عزت نفس چه ارتباطی دارند؟ / این توصیه روانشناسی را جدی بگیرید !

خط سلامت: چیزهای شگفت انگیزی که در طول رابطه جنسی برای بدن اتفاق می افتد.

رابطه جنسی و عزت نفس چه ارتباطی دارند؟ / این توصیه روانشناسی را جدی بگیرید !

به گزارش خط سلامت رابطه جنسی می تواند سرگرم کننده و لذت بخش باشد و کمک کند با شریک زندگی خود پیوند برقرار کنیم، حتی می تواند به بهبود عزت نفس کمک کند.

چرا رابطه جنسی برای سلامتی مفید است؟

دلایل اثبات شده زیادی وجود دارد که چرا رابطه جنسی برای سلامتی و رفاه کلی مفید است، اما آیا تا به حال در مورد تاثیرات خاصی که رابطه جنسی بر بدن تأثیر می‌گذارد فکر نکرده‌اید؟ احتمالاً نه. برای کسانی که کنجکاو هستند در طول رابطه جنسی چه اتفاقی برای بدن می افتد، اطلاعات زیادی وجود دارد که این روند را از ابتدا تا انتها توضیح می دهد.

سفری که بدن ما طی می کند، در واقع قبل از شروع رابطه جنسی شروع می شود. این فرآیند "چرخه پاسخ جنسی" نامیده می شود و از زمان کشف اولیه آن در سال 1966 توسط دانشمندان مستند شده است. 4 مرحله به عنوان هیجان، فلات، ارگاسم و وضوح توصیف می شود. در حالی که این 4 مرحله کاملاً استاندارد هستند، اما روانشناسان بالینی توضیح می دهند که بدن هر انسان منحصر به فرد است اما در هر یک از این مراحل، اتفاقات یکنواختی برای بدن رخ می دهد که منحصر به تجربه جنسی است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان