6 تاثیر باور نکردنی رابطه جنسی بر مغز / تحقیقات جدید روانشناسان بالینی

خط سلامت: بخش هایی از مغز  در طول رابطه جنسی خاموش می شود. غیرفعال شدن این قسمت از مغز با کاهش ترس و اضطراب همراه است.

6 تاثیر باور نکردنی رابطه جنسی بر مغز / تحقیقات جدید روانشناسان بالینی

به گزارش خط سلامت مطالعات روی مغز با استفاده از دستگاه های تصویربرداری تشدید مغناطیسی کاربردی یا اسکن های fMRI برای نظارت بر فعالیت مغز در حین رابطه جنسی انجام شده است. دانیل شر، روانشناس بالینی ، برخی از روش های شگفت انگیزی که مغز با شروع رابطه جنسی تغییر می کند را توضیح داد و گفت: قشر اربیتو فرونتال جانبی در طول رابطه جنسی کمتر فعال می شود. این بخشی از مغز است که مسئول تصمیم گیری و قضاوت های ارزشی است. غیرفعال شدن این قسمت از مغز با کاهش ترس و اضطراب همراه است.

علاوه بر این، جنیفر سویتون، روانشناس بالینی توضیح داد در زنان، بخش‌هایی از مغز که قضاوت‌ها و آگاهی‌های اجتماعی را تنظیم می‌کنند، خاموش می‌شوند. مناطقی که مسئول خودآگاهی و بازداری هستند نیز در حین رابطه جنسی برای زنان خاموش می شوند، که به نوبه خود به آنها کمک می کند تا به اندازه کافی آرام شوند تا به ارگاسم برسند.

راه های شگفت انگیز زندگی جنسی و سلامت

بر کسی پوشیده نیست که رابطه جنسی احساس خوبی ایجاد می کند. این نه تنها راهی است که زندگی آرام را تجربه می کنیم، بلکه نوعی لذت است که می تواند به ما کمک کند با دیگران ارتباط برقرار کنیم و صمیمیت را در روابط افزایش دهیم. اگر فکر می کردید که استفاده از آن برای یک چیز خوب است، علم در پشت رابطه جنسی شما را شگفت زده می کند.

مطالعات نشان می دهد رابطه جنسی به پیشگیری از سرطان پروستات در مردان کمک می کند، دردهای قاعدگی را در زنان کاهش می دهد و یک تقویت کننده عالی برای خلق و خو است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان