اگر فواید روانی صبحانه را بدانید روز را بدون آن آغاز نمی کنید

خط سلامت: اگر بیدار شدن از خواب و خوردن یک صبحانه مقوی کار هر روز شما نیست، لازم است تجدید نظر کنید.

اگر فواید روانی صبحانه را بدانید روز را بدون آن آغاز نمی کنید

به گزارش خط سلامت یک مطالعه جدید نشان می دهد موفقیت در شغل با تغذیه مناسب و صبحانه رابطه دارد.

صبحانه و موفقیت شغلی

نظرسنجی روی 2000 آمریکایی - که 1000 نفرشان صبحانه خور بودند و 1000 نفرکه صبحانه نمی خورند - نشان داد کسانی که صبحانه می خورند بیشتر در محل کار خود ترفیع دریافت می کنند.

شصت و پنج درصد از پاسخ دهندگان می گویند در طول دوران حرفه ای خود ارتقا یافته اند. در مقایسه، تنها 38 درصد از پاسخ دهندگانی که صبحانه نخوردند همین را گفته اند.

صبحانه و رابطه زوجی

تمایل به پیشرفت شغلی تنها دلیل این نیست که در انتخاب صبحانه اولین وعده غذایی خود تجدید نظر کنید. به نظر می رسد که در زندگی عاشقانه نیز سودمند باشد. این نظرسنجی نشان می‌دهد کسانی که صبحانه می‌خورند بیشتر احتمال دارد ازدواج کنند. در واقع، 60 درصد از کسانی که صبحانه می خورند می گویند ازدواج کرده اند در حالی که فقط 41 درصد از کسانی که "مهم ترین وعده غذایی روز" را حذف می کنند به فکر ازدواج نبودند.

این نظرسنجی همچنین به تفاوت‌های دیگر معیارهای شادی، رضایت از زندگی و سلامتی بین افرادی که صبحانه نمی خورند و می خورند، پرداخت.

آیا چیزی به سادگی خوردن صبحانه می تواند زندگی شما را تغییر دهد؟

در مقیاس 1-10، افرادی که صبحانه می خوردند، رضایت شان از زندگی کمی بالاتر از افرادی بود که صبحانه نمی خوردند غذا نمی خورند گزارش کردند. آنها به زندگی خود نمره متوسط ​​6 می دهند، در حالی که افرادی که صبحانه نمی خورند به زندگی خود نمره متوسط ​​5 می دهند.

صبحانه و مثبت نگری

همچنین به نظر می رسد افرادی که صبحانه می خورند بیشتر جنبه مثبت همه چیز را نگاه می کنند. از هر 10 نفری که صبحانه می خورند، هفت نفر نسبت به آینده خوشبین هستند. فقط 57 درصد از کسانی که صبحانه نمی خورند همین را گفته اند. علاوه بر این، در حالی که 84 درصد از افرادی که صبحانه می خورند، تا حدودی یا بسیار از روابط خود با دیگران در زندگی راضی هستند، تنها 67 درصد از کسانی که به طور منظم صبحانه نمی خورند ، این رضایت را داشتند.

کریستینا واتسون می‌گوید: اطمینان از اینکه از ابتدای روز به‌طور صحیح به خود انرژی ‌دهید، می‌تواند به وضوح تأثیری عمیق در سراسر زندگی روزانه داشته باشد. چیزی به سادگی یک تکه نان تست با غلات کامل می تواند یک روز کامل به همراه داشته باشد، انرژی را بالا نگه دارد و همانطور که نتایج نظرسنجی نشان می دهد، حتی به طور بالقوه کمک کند که خوشبین تر باشید.

بهترین راه برای گذراندن روز؟

تا حدودی جای تعجب نیست، افرادی که صبحانه می خورند بیشتر خود را به عنوان افرادی که از صبح لذت می برند ارزیابی می کنند. نتایج همچنین نشان می دهد صبحانه ممکن است شما را برای رویارویی با ناشناخته ها بهتر آماده کند یا حداقل به شما کمک کند تا احساس آمادگی بیشتری کنید.

همچنین افرادی که صبحانه می خورند بیشتر موافق هستند که از تغییر در زندگی خود مطمئن هستند.

صبحانه و انرژی

وقتی نوبت به داشتن «آبمیوه» برای گذراندن روز می رسد، 69 درصد از افرادی که صبحانه می خورند سطح کلی انرژی خود را به صورت روزانه «تا حدودی» یا «بسیار پرانرژی» ارزیابی می کنند. فقط حدود نیمی (49 درصد) از افرادی که صبحانه نمی‌خورند همین را گفتند.

واتسون می‌افزاید: در حالی که واضح است که خوردن صبحانه به هر شکلی می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر چشم‌انداز کلی، سلامت و سایر بخش‌های زندگی‌ بگذارد، یک راه عالی برای به حداکثر رساندن تأثیر، انتخاب یک صبحانه پر از مواد مغذی است.

انتخاب گزینه‌های صبحانه ارگانیک که شامل غلات کامل و پروتئین است به معنای کنار گذاشتن طعم نیست. در عوض، انتخاب یک گزینه با کیفیت بالا و راهی عالی برای شروع هر روز درست است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان