دوپامین را با چه راههایی افزایش دهیم؟ / راههای طبیعی افزایش لذت را یاد بگیرید

خط سلامت: دوپامین یک انتقال دهنده عصبی در سیستم عصبی مرکزی است که به عنوان ماده شیمیایی “لذت بخش” شناخته می شود. دوپامین در سیستم  پاداش مغز نقش دارد و منجر به ایجاد انگیزه می شود. هنگامی که رفتار یا ماده ای لذت بخش تلقی می شود، در سطح فیزیولوژیک منجر به ترشح دوپامین می شود، بنابراین دوپامین باعث می شود رفتارهای خاصی را تکرار کنیم.

دوپامین را با چه راههایی افزایش دهیم؟ / راههای طبیعی افزایش لذت را یاد بگیرید

به گزارش خط سلامت، محققان دریافتند دوپامین حتی با پیش بینی یک اتفاق لذت بخش ترشح شود.

رابطه دوپامین با اعتیاد

دوپامین در بحث پیرامون اعتیاد به مواد مخدر مطرح می شود؛ چراکه همزمان با مصرف ماده مخدر و احساس لذت، دوپامین ترشح می شود. فرد مصرف ماده مخدر را تکرار می کند تا بتواند به آن لذت مجددا دست یابد. سطح پایین دوپامین با کاهش انگیزه و احساس لذت در ارتباط است. دوپامین نقش مهمی در هماهنگی حرکات بدن ایفا می کند. بیماری پارکینسون، یک بیماری پیشرونده است که منجر به لرزش و اختلالات حرکتی می شود. ازبین رفتن سلول های عصبی تولید کننده دوپامین نقش مهمی در ایجاد بیماری پارکینسون دارد.

ترشح دوپامین بیشتر با چند روش ساده

یک رژیم غذایی متعادل، خواب مناسب، فعالیت بدنی و تلاش برای کاهش استرس های روزمره به تولید دوپامین کمک می کند. همچنین مشخص شده کپسول های مکمل امگا3 سطح دوپامین را افزایش می دهد. با این حال تحقیقات در مورد مکمل های دوپامینی محدود است. اگرچه اکثر مکمل های بررسی شده به طور کلی بی خطر شناخته می شوند، اگر در حال حاضر یا قبلا داروی خاصی استفاده می کردید لازم است با پزشک خود مشورت کنید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان