فعالیت بدنی چگونه بر حال خوب موثر است ؟

چگونه محیط بر فعالیت بدنی تأثیر می گذارد.

فعالیت بدنی چگونه بر حال خوب موثر است ؟

این مطالعه تأثیر محیط های اجتماعی و ساخته شده را بر سطح فعالیت بدنی افراد بررسی می کند.

فعالیت بدنی منظم

فعالیت بدنی منظم یکی از موثرترین راه‌ها برای ارتقای سلامت و تندرستی و کاهش خطر بیماری‌های مزمن است. با این حال، بسیاری از افراد از میزان فعالیت بدنی منظم مورد نیاز برای بهره مندی از این فواید کوتاهی می کنند.

بسیاری از مطالعات راه‌هایی را بررسی کرده‌اند که محیط ساخته شده و عوامل اجتماعی بر فعالیت بدنی تأثیر می‌گذارند، اما درک بیشتر از نحوه تعامل عوامل فیزیکی و اجتماعی و تأثیر بر سطوح فعالیت بدنی برای رسیدگی به این کمبود فعالیت بسیار مهم است.

تأثیرات محیط های اجتماعی

تایلر پروچنو استادیار دانشگاه تگزاس و همکارانش، مطالعه ای انجام دادند تا تأثیرات محیط های اجتماعی را ببینند.

پروچنو می‌گوید: همپوشانی بین محیط‌های اجتماعی و فیزیکی برای رفتارهای بهداشتی مانند فعالیت بدنی بسیار مهم است.

محیط اجتماعی و فعالیت بدنی

نشان داده شد محیط های ساخته شده و اجتماعی بر فعالیت بدنی تأثیر می گذارد. محیط ساخته شده جنبه های فیزیکی جوامع مانند پیاده روی، ایمنی درک شده و دسترسی به پارک ها و امکانات تفریحی را پوشش می دهد. محیط اجتماعی شامل روابط، ارتباطات بین فردی، تعاملات گروهی، هنجارهای اجتماعی و سایر تأثیرات رفتاری است.

کاهش موانع فعالیت بدنی

درک اینکه چگونه محیط ساخته شده و تعاملات اجتماعی بر سطوح فعالیت بدنی تأثیر می گذارد، بخش کلیدی کمک به افراد برای دریافت میزان توصیه شده از فعالیت بدنی است. کاهش موانع بر سر راه فعالیت می‌تواند باعث شود افراد بیشتری بتوانند فعال بمانند و زندگی سالم‌تری داشته باشند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان