6 خاصیت فوق العاده برای سلامت روانی در یک فنجان چای

خط سلامت: به غیر از سنت، فرهنگ و غذا، هند بیشتر به خاطر فرهنگ چای خود نیز شناخته شده است. هند یکی از کشورهایی است که جمعیت سالمندان در آن در حال افزایش است، بیماری ها در بین سالمندان نیز افزایش می یابد. هر سال که می گذرد، بدن انسان سال به سال قبل شروع به ضعیف شدن می کند. از این رو شانس بیشتری برای ابتلا به خطرات متعدد سلامتی در سنین سالمندی افزایش می یابد.

6 خاصیت فوق العاده برای سلامت روانی در یک فنجان چای

به گزارش خط سلامت چای ماسالا از ترکیب برخی ادویه ها و مواد تشکیل شده است که به سالمندان کمک می کند تا از انواع خاصی از بیماری ها پیشگیری کنند.

چرا چای ماسالا ؟

با توجه به خواص آنتی اکسیدانی آن، نوشیدن چای ماسالا می تواند برای سالمندان بسیار مفید باشد. چای ماسالا با کاهش سطح ناکافی کلسترول در بدن و افزایش فشار خون، خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. به حفظ سلامت قلب و تناسب اندام کمک می کند.

اضطراب و استرس

اضطراب و استرس بیشتر در سالمندان دیده می شود. مصرف منظم چای ماسالا می تواند استرس را کاهش دهد و کمک کند تا شاد بمانند و زندگی بدون اضطراب داشته باشند. سالمندانی که در روز یک فنجان چای ماسالا می نوشند نسبت به دیگران آرام ترهستند.

برای تراکم استخوان بالا، سالمندان باید شروع به مصرف چای ماسالا با شیر کنند. افزودن شیر با ادویه ها فواید آن را برای سلامتی دوچندان می کند. شیر سرشار از پروتئین است از این رو به تقویت استخوان آنها کمک می کند. چای ماسالا برای درد مفاصل نیز بسیار مفید است.

اختلالات خواب

اختلالات خواب یکی دیگر از مشکلات عمده در میان افراد در حال رشد است. اما نگران نباشید، می‌توانید آن را با چای ماسالا مدیریت کنید.

از دیابت جلوگیری می کند

دیابت در سالمندان شایع است. اجازه دهید بگوییم که اگر به موقع کنترل نشود، می تواند تهدید کننده زندگی باشد. دیابت شدید و مزمن است و منجر به مشکلات متعددی مانند بیماری قلبی، مشکلات کلیوی، فشار خون و بسیاری موارد دیگر می شود. نوشیدن چای ماسالا بدون شیر می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد، متابولیسم را افزایش دهد، سطح قند خون را کنترل کند، دیابت و چندین مورد دیگر را کاهش دهد. دیابت یکی از بیماری های مهم است که تاثیر منفی بر شناخت و مغز دارد.

آلزایمر و زوال عقل

در بیماری هایی مانند آلزایمر ، چای رزماری می تواند معجزه کند زیرا حاوی آنتی اکسیدانی به نام اسید کارنوزیک است که به جلوگیری از آسیب رساندن به سموم به مغز سالمندان کمک می کند. همچنین برای سالمندان ی که از یک بیماری تخریب کننده عصبی مانند زوال عقل رنج می برند بهترین است. چای رزماری از درختچه های همیشه سبز تهیه می شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان