شادی در نصف این بشقاب است !

خط سلامت: یک رژیم غذایی سالم می تواند تاثیرات مثبتی بر سلامت روان و افزایش بهره وری جسمی داشته باشد. متخصصان می گویند با انتخاب درست مواد غذایی شادی را حس می کنید.

شادی در نصف این بشقاب است !

به گزارش خط سلامت یکی از ارکان اصلی رژیم غذایی سالم، مصرف روزانه میوه و سبزیجات است.نقش رژیم غذایی سالم در شادی را جدی بگیرید.

رابطه میوه و سبزیجات با شادی

دکتر تاملین کانر، محقق و روانشناس، رابطه بین احساسات شادی و رژیم غذایی را بررسی کرده است. در این پژوهش، در مجموع 281 بزرگسال جوان به مدت 21 روز متوالی، یک دفترچه یادداشت روزانه غذایی را تکمیل کردند. در هر 21 روز، شرکت کنندگان هر روز عصر با استفاده از 9 صفت مثبت و منفی، احساس خود را ارزیابی و در دفترچه ثبت می کردند، همچنین از آنها پنج سوال درباره آنچه در آن روز خورده بودند پرسیده می شد و به طور خاص، از شرکت کنندگان خواسته می شد تا تعداد وعده های مصرف شده از میوه، سبزیجات و چندین دسته از غذاهای ناسالم مانند بیسکویت، کوکی، چیپس و کیک را گزارش کنند. نتایج نشان داد، رابطه ای قوی بین شادی و مصرف بیشتر میوه و سبزیجات وجود دارد، اما نه سایر غذاها؛ به این صورت که در روزهایی که آزمودنی ها میوه‌ها و سبزیجات بیشتری می‌خوردند، احساس آرامش، شادی و انرژی بیشتری نسبت به حالت عادی داشتند.

توصیه ای برای جوانان

تحقیقات نشان داده است جوانان باید تقریباً هفت تا هشت وعده میوه و سبزیجات در روز مصرف کنند تا تغییرات مثبت ناشی از آن را متوجه شوند. یک وعده میوه تقریباً به اندازه یک کف دست است، همچنین این کار را می توان با تهیه نیمی از بشقاب در هر وعده غذایی و خوردن میوه های کامل مانند سیب انجام داد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان