معجزه سماق برای حال خوب

خط سلامت: چاقی و افسردگی از نگرانی های عمده بهداشت عمومی با شیوع بالای جهانی هستند.

معجزه سماق برای حال خوب

به گزارش خط سلامت تقریباً 13 درصد از بزرگسالان در سراسر جهان چاق هستند و بیش از 279 میلیون نفر از افسردگی رنج می برند. چاقی و افسردگی هر دو با افزایش خطر بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2، بیماری های قلبی عروقی و مرگ و میر زودرس مرتبط هستند.

سماق ، چاقی و افسردگی

با این حال، چاقی و افسردگی تمایل به بروز همزمان دارند و ارتباط متقابلی دارند، به ویژه در زنان نشان داده شده است که افراد چاق دو برابر بیشتر از افراد با وزن طبیعی در معرض ابتلا به افسردگی هستند. افسردگی همچنین خطر چاقی را بیش از 50 درصد افزایش می دهد. چاقی و افسردگی مکانیسم های مشترکی از جمله اختلال در تنظیم اشتها، تغییرات در مسیرهای متابولیک، هورمونی و ایمنی و همچنین مشکلات رفتاری مانند کاهش فعالیت بدنی دارند . شواهد اخیر نشان داده اند کاهش وزن ناشی از محدودیت کالری باعث بهبود علائم افسردگی در افراد چاق مبتلا به افسردگی می شود. با این حال، پیروی از رژیم های غذایی کم کالری و حفظ وزن برای افراد چاق همیشه چالش برانگیز بوده است .

سماق و انرژی

در طول کمبود انرژی و مواد مغذی، سیگنال‌های محیطی به هیپوتالاموس منتقل می‌شود که باعث کاهش هورمون‌های بی‌اشتهایی (مانند انسولین و لپتین) و یا افزایش هورمون‌های اورکسیژنیک مانند نوروپپتید Y (NPY) می‌شود و بنابراین اشتها افزایش می‌یابد بنابراین، برای به حداقل رساندن بازیابی وزن، استراتژی های غذایی جایگزین باید همراه با یک رژیم غذایی با کالری محدود که گرسنگی را کاهش می دهد و سیری را تقویت می کند، اجرا شود. مطالعات قبلی نشان داده‌اند ترکیبات فعال زیستی مختلف، به‌ویژه پلی‌فنل‌ها، می‌توانند درمان‌های کمکی مؤثری برای حفظ کاهش وزن طولانی‌مدت از طریق تعدیل اشتها باشند.

سماق ، کاهش وزن و سلامت روان

سماق از دیرباز به طور گسترده به عنوان ادویه استفاده شده است. بیش از 180 ماده فعال زیستی مانند فنل ها، فلاونوئیدها، تانن ها و ترپنوئیدها در سماق یافت می شود . سماق اثرات مطلوبی بر کاهش وزن و کاهش مقاومت به انسولین دارد. علاوه بر این، یک مطالعه نشان داد سماق فعالیت مونوآمین اکسیداز A (MAO-A) را مهار می‌کند و در نتیجه افسردگی و اضطراب را بهبود می‌بخشد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان