چرا چاقی بر می گردد؟ / نیمی از افرادی که رژیم می گیرند دوباره چاق می شوند

خط سلامت: کنترل میزان غذایی که می خورید، می تواند حتی سخت تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. دانشمندان دانشگاه متروپولیتن نشان می‌دهند، نشانه‌های غذایی بصری، مانند تصویر یک غذا، می‌توانند بر رفتار غذایی شما تأثیر بگذارند، حتی زمانی که شما از آنها آگاه نباشید.

چرا چاقی بر می گردد؟ / نیمی از افرادی که رژیم می گیرند دوباره چاق می شوند

چگونه چاقی را کنترل کنیم؟

به گزارش خط سلامت از آنجا که چاقی یکی از حالت بیمارگون است که با انفارکتوس میوکارد، سکته مغزی و سرطان مرتبط است؛ رویکردهای تنظیم رفتار غذایی به طور گسترده برای کنترل چاقی استفاده می شود، اما گزارش شده است، حدود نیمی از کسانی که راهنمایی های غذایی، مانند رژیم غذایی خاص، دریافت می کنند در عرض پنج سال به وزن اولیه خود باز می گردند. برای توضیح این اثربخشی محدود، یک فرضیه این است که نه تنها فرآیندهای عصبی آگاهانه، که رژیم غذایی آنها را هدف قرار می‌دهد، بلکه فرآیندهای عصبی ناآگاه نیز نقش مهمی در کنترل رفتار خوردن دارند. نتایج یک مطالعه نشان داده است، رفتار خوردن را نمی توان بدون در نظر گرفتن فرآیندهای عصبی ناخودآگاه درک کرد. البته برای تایید این فرضیه در سطح فعالیت عصبی، همچنان به مطالعات بیشتری نیاز است.

آینده رژیم درمانی

محققان می گویند: اگر بتوان در تحقیقات آینده در مورد اینکه چگونه رفتار خوردن توسط فرآیندهای عصبی ناخودآگاه کنترل می شود، بیشتر اطلاعات کسب کرد، می توان این اطلاعات را با دانش فعلی از فرآیندهای عصبی آگاهانه ترکیب کرد تا به طور بالقوه روش های مؤثرتری برای تنظیم رفتار خوردن ایجاد کرد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان