بعد تعطیلات اماده

خط سلامت: مصرف میوه و سبزیجات توسط کودکان مدرسه ای می تواند سلامت روان آنها را تقویت کند.

بعد تعطیلات اماده

به گزارش خط سلامت یک مطالعه جدید در بریتانیا نشان داده است کودکانی که میوه و سبزیجات بیشتری می‌خورند، نسبت به کودکانی که کمتر می‌خورند، از سلامت روانی بهتری برخوردارند.

محققان داده‌های تقریباً 9000 کودک از بیش از 50 مدرسه، از جمله مدارس ابتدایی، دبیرستان‌ها و کالج‌های تحصیلات تکمیلی را مورد مطالعه قرار دادند. این مطالعه نشان داد سطوح بالاتر مصرف میوه و سبزیجات با نمرات بهزیستی ذهنی بالاتر در میان افراد دبیرستانی مرتبط است.

مصرف یک نوشیدنی انرژی زا

همچنین نشان داد در افراد دبیرستانی، فقط مصرف یک نوشیدنی انرژی زا به جای صبحانه با نمرات بهزیستی ذهنی کمتری نسبت به نخوردن صبحانه مرتبط است.

برای افراد دبستانی و دبیرستانی، دانشمندان دریافتند نمرات بهزیستی ذهنی برای افرادی که صبحانه یا ناهار می‌خورند بیشتر از کودکانی است که این وعده‌ها را نمی‌خورند.

رابطه خوردن میوه و سبزیجات با سلامتی

این مطالعه نشان می‌دهد چگونه خوردن میوه و سبزیجات بیشتر با سلامتی بهتر در میان دانش‌آموزان دبیرستانی ارتباط دارد.

محققان خاطرنشان کردند استراتژی‌های بهداشت عمومی و سیاست‌های مدرسه باید برای اطمینان از اینکه تغذیه با کیفیت خوب برای همه کودکان قبل و در طول مدرسه در دسترس است، برای بهینه‌سازی رفاه ذهنی و توانمندسازی کودکان برای استفاده کامل از پتانسیل‌های شان ایجاد شود.

پروفسور ایلسا ولش، محقق ارشد دانشکده پزشکی نورویچ، گفت: می دانیم که رفاه ذهنی ضعیف یک مسئله مهم برای جوانان است و احتمالاً عواقب منفی طولانی مدت دارد.

سلامت روانی پایین در کودکان

فشار رسانه‌های اجتماعی و فرهنگ مدارس مدرن به‌عنوان دلایل بالقوه برای شیوع رو به افزایش سلامت روانی پایین در کودکان و جوانان مطرح شده است و به طور فزاینده ای اهمیت سلامت روانی و رفاه در اوایل زندگی درک می شود به ویژه به این دلیل که مشکلات سلامت روانی نوجوانان اغلب تا بزرگسالی ادامه می یابد و منجر به نتایج و دستاوردهای ضعیف تر زندگی می شود.

در حالی که ارتباط بین تغذیه و سلامت جسمی به خوبی درک شده است، تا کنون، اطلاعات زیادی در مورد اینکه آیا تغذیه در سلامت عاطفی کودکان نقش دارد یا خیر، شناخته نشده است بنابراین تصمیم گرفتیم تا ارتباط بین انتخاب های غذایی و سلامت روانی را در میان کودکان مدرسه ای بررسی کنیم.

ولش گفت به عنوان یک عامل بالقوه قابل تغییر در سطح فردی و اجتماعی، تغذیه نشان دهنده یک هدف مهم بهداشت عمومی برای استراتژی هایی برای رسیدگی به سلامت روانی دوران کودکی است.

از نظر تغذیه، ما متوجه شدیم فقط حدود یک چهارم از افراد دبیرستانی و 28 درصد از کودکان دبستانی گزارش کرده‌اند میوه‌ها و سبزیجات توصیه‌شده را برای پنج روز مصرف می‌کنند و از هر 10 کودک کمتر از یک کودک هیچ میوه یا سبزی نمی خورد.

همچنین دریافتیم انواع صبحانه و ناهار مصرف شده توسط دانش آموزان دبستان و دبیرستان نیز به طور قابل توجهی با تندرستی مرتبط است.

کودکانی که صبحانه سنتی می‌خورند نسبت به کودکانی که فقط یک میان‌ وعده یا نوشیدنی می‌خورند، سلامتی بهتری دارند اما افراد دبیرستانی که برای صبحانه نوشابه های انرژی زا می نوشیدند، به طور خاص نمرات بهزیستی ذهنی پایینی داشتند، حتی کمتر از افرادی که اصلاً صبحانه نمی خورند.

هایهو گفت: یک چیز جالب دیگر که متوجه شدیم این بود که تغذیه به اندازه عواملی مانند مشاجره دائمی یا خشونت در خانه تأثیر زیادی بر سلامت روانی و جسمانی دارد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان