انرژی روانی را با 8 میوه افزایش دهید

خط سلامت: عوامل مختلفی بر سطح انرژی فرد تأثیر می گذارد. سبک زندگی که الگوی خواب و عادت های غذایی را در برمی گیرد، به طور قابل توجهی بر روحیه انسان ها تأثیر می گذارد. اگرچه عوامل خارجی می توانند روحیه و رفتار فرد را به طور موقت تغییر دهند، اما عواملی مانند عادت های غذایی، از آنجا که دایم تکرار می شوند، تأثیر طولانی تری بر سلامت روان دارند.

انرژی روانی را با 8 میوه افزایش دهید

به گزارش خط سلامت میوه ها یک گروه غذایی بسیار سالم هستند. میوه ها مملو از مواد مغذی هستند و به عملکرد صحیح بدن کمک می کنند. بسیاری از میوه ها به طور مستقیم با بهبود خلق و خو و افزایش انرژی و شادی مرتبط هستند.

بهترین میوه ها برای افزایش انرژی و شادی

در حالی که برخی مواد غذایی استرس را کاهش می دهند، برخی دیگر مانند میوه ها، باعث تولید و ترشح هورمون شادی می شوند. در اینجا به 8 میوه اشاره می کنیم که خوردن آن ها باعت افزایش انرژی و شادی می شود.

زغال اخته

یکی از میوه هایی که باعث افزایش انرژی و شادی می شود، زغال اخته است. محققان اعلام کرده اند، زغال اخته عملکرد مغز را تقویت می کند. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است که به طور مستقیم با تقویت خلق و خو، بهبود حافظه و ارتقاء عملکردهای شناختی مرتبط است. همچنین زغال اخته دارای خواص ضد التهابی است که می تواند از شدت طیف وسیعی از اختلالات روانی بکاهد.

نارگیل

نارگیل یکی دیگر از میوه هایی است که با افزایش انرژی و شادی مرتبط است. برخی از مطالعات نشان می دهد، نارگیل می تواند از مغز در برابر پیری محافظت کند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است. لیکوپن یک آنتی اکسیدان بسیار مفید برای مغز انسان است. گوجه فرنگی مواد مغذی مختلفی دارد که می تواند، باعث افزایش انرژی و شادی شود.

موز

موز میوه‌ای سرشار از فیبر است. موز سرشار از ویتامین B6 است که عملکرد شناختی را بهبود می بخشد. منظور از عملکرد شناختی، طیف وسیعی از کارکردها مانند: تفکر، حافظه، یادگیری، ادراک و آگاهی است. موز همچنین به افزایش انرژی و شادی کمک می کند. موز در بهبود خلق و خوی زنان در حین تجربه سیکل های ماهیانه اهمیت دارد.

زردآلو

زردآلو سرشار از ویتامین C و بتاکاروتن است. هر دوی این اجزا با افزایش انرژی و شادی مرتبط هستند. بر اساس برخی مطالعات، ویتامین C و بتاکاروتن موجود در زردآلو با بهبود اختلالات مزمن خلقی مانند افسرده خویی مرتبط هستند.

لیمو

لیمو سرشار از ویتامین های مختلف و در صد زیادی آب است که هر دو با افزایش انرژی و شادی مرتبط هستند. این میوه اگر با مقداری آب و برگ نعناع ترکیب شود، به عنوان یک افزاینده فوری انرژی عمل می کند.

هندوانه

حدود 90 درصد هندوانه را آب تشکیل می دهد. مطالعات نشان می دهد کم آبی بدن، منجر به کاهش انرژی و شادی می شود، هندوانه یا آب هندوانه می تواند کمبود آب بدن را جبران کند.

پرتقال

پرتقال سرشار از پتاسیم، ویتامین C و آب است که هر سه با افزایش انرژی و شادی مرتبط هستند. ویتامین C حتی ممکن است علائم استرس ، اضطراب و افسردگی را کاهش دهد.

در نهایت می توان گفت، هر آنچه می خورید، تأثیر زیادی بر وضعیت ذهنی شما دارد. اگرچه میوه ها، راه حل اصلی برای اختلالات مزمن نیستند، اما در افزایش انرژی و شادی نقش دارند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان