3 منوی رنگی برای کاهش اضطراب / بشقاب تان را دوباره انتخاب کنید !

خط سلامت: هیچ درمانی برای اضطراب وجود ندارد، راه‌های مختلفی برای مدیریت آن وجود دارد، از جمله درمان، دارو و تغییرات سبک زندگی مانند خواب بهتر، ورزش و بهبود رژیم غذایی.

3 منوی رنگی برای کاهش اضطراب / بشقاب تان را دوباره انتخاب کنید !

به گزارش خط سلامت ارتباط بین اضطراب و آنچه می خوریم هنوز به طور کامل درک نشده است و تحقیقات قوی تری در این زمینه مورد نیاز است، اما برخی مطالعات نشان داده‌اند برخی از مواد مغذی مانند روی، منیزیم، ویتامین B و اسیدهای چرب امگا 3 وعادات مانند خوردن وعده‌های غذایی متعادل که قند خون را کنترل می‌کنند، ممکن است تأثیر مثبتی بر علائم اضطراب داشته باشند.

کاری که صبح انجام می دهید، انرژی بقیه روز را تنظیم می کند واین شامل موادی است که در بشقاب خود می گذارید. ما از کارشناسان پرسیدیم که آنها به افراد مبتلا به اضطراب توصیه می کنند که چه غذاهایی را برای صبحانه بخورند تا آنها را برای یک روز آرام تر و سالم تر در پیش رو داشته باشند.

آووکادو

مایا فلر، متخصص تغذیه گفت: آووکادو نه تنها حاوی چربی و فیبر سالم هستند، بلکه حاوی ریزمغذی هایی مانند ویتامین B6 (که به ایجاد انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین که خلق و خوی ما را تثبیت می کند ) و منیزیم (که به تنظیم پاسخ استرس بدن کمک می کند) است.

برش‌های آووکادو را روی نان با کمی زیره، فلفل سیاه و نمک له کنید. اگر زمان بیشتری دارید، نصف آووکادو را با یک تخم‌مرغ پر کنید، آن‌ها را بپزید تا سفیده‌ها سفت شوند و روی آن را با سس تند بپوشانید.

آووکادو و تخم مرغ دو ماده غذایی هستند که کارشناسان معتقدند به کاهش اضطراب کمک می کنند.

دو عدد تخم مرغ

هنگام خوردن تخم‌مرغ، زرده‌ها را حذف نکنید: این مرکز زرد-نارنجی حاوی مواد معدنی مانند کولین و روی است که با سطوح پایین‌تر اضطراب مرتبط است.طبق یک بررسی علمی کمبود روی باعث ایجاد رفتارهای افسردگی و اضطراب می شود.

دو عدد تخم مرغ حاوی 12 گرم پروتئین است که به تثبیت قند خون کمک می کند. اجتناب از افزایش قند خون و سقوط آن بسیار مهم است، زیرا باعث می شود بدن هورمون هایی مانند آدرنالین و کورتیزول را ترشح کند که می تواند علائم اضطراب را تشدید کند.

سامانتا الکریف، درمانگر و مربی سلامت گفت: گوجه‌فرنگی و گیاهان فیبری را فراهم می‌کنند که برای سلامت میکروبیوم و مواد مغذی مفید است .

ماست حاوی پروبیوتیک هایی است که سلامت روده را بهبود می بخشد و به نوبه خود باعث کاهش اضطراب شود.

ماست

محققان در مطالعه‌ای دریافتند بین مصرف غذاهای پروبیوتیک تخمیر شده مانند ماست و کاهش اضطراب اجتماعی ارتباط وجود دارد.

تصور می‌شود مصرف غذاهایی که باکتری‌های مفید را تقویت می‌کنند، هم از سلامت روده و هم از سلامت مغز حمایت می‌کنند.

به عنوان مثال، اکثریت قریب به اتفاق گیرنده های سروتونین در پوشش روده قرار دارند. کمبود سروتونین ممکن است منجر به اضطراب ، افسردگی یا سایر شرایط سلامت روان شود که بر اهمیت ارتباط مسیر روده و مغز تأکید دارد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان