7 غذایی که اگر افسردگی دارید نباید بخورید

خط سلامت: احتمالاً می دانید که رژیم غذایی تأثیر زیادی بر وضعیت روانی و روانی شما دارد. پس جای تعجب نیست که افسردگی یک اختلال سلامت روان است که اغلب با عادات غذایی بد همراه است.

7 غذایی که اگر افسردگی دارید نباید بخورید

به گزارش خط سلامت اتخاذ یک سبک زندگی سالم می تواند یک چالش واقعی باشد زمانی که در حال حاضر با غم و اندوه عمیق، کمبود انرژی، تحریک پذیری و بی خوابی دست و پنجه نرم می کنید. با این حال، حذف غذاهای مضر از رژیم غذایی اولین قدم برای داشتن مغز و ذهن سالم تر است.

بنابراین، اگر می‌خواهید نوسانات قند خون، نوسانات خلقی و علائم شدید افسردگی را به حداقل برسانید، در اینجا فهرستی از غذاها و نوشیدنی‌هایی وجود دارد که باید آنها را از فهرست حذف کنید.

الکل

افرادی که با خلق و خوی پایین دست و پنجه نرم می کنند، اغلب از الکل به عنوان نوعی خود درمانی استفاده می کنند تا احساس بهتری داشته باشند. با این حال، هنگامی که اثرات الکل فروکش می کند، حتی خلق و خو بدتر از قبل احساس می شود، بنابراین یک چرخه معیوب ایجاد می شود. الکل به عنوان عامل افسردگی عمل می کند، به این معنی که سیستم عصبی مرکزی را سرکوب می کند و در نحوه پردازش احساسات اختلال ایجاد می کند. همچنین بر کیفیت خواب تأثیر می گذارد، بنابراین اگر در حال حاضر بد می خوابید، تا حد امکان از مصرف الکل خودداری کنید.

قهوه

کافئین می تواند افراد را به روش های مختلف تحت تاثیر قرار دهد. اگر بدن شما آن را به خوبی تحمل نکند، ممکن است عصبی، تحریک پذیری و افزایش ضربان قلب را تجربه کنید. برای به حداقل رساندن اثرات منفی ترک کافئین ، باید مصرف قهوه خود را به تدریج کاهش دهید. سعی کنید فنجان قهوه خود را با نوشیدنی های دیگر جایگزین کنید تا احساس کمبود کامل نکنید. چای بدون کافئین یا حتی بهتر از آن، چای گیاهی ارگانیک را انتخاب کنید خواص طبیعی آن می تواند برای سیستم عصبی مفید باشد، خلق و خو را بهبود بخشد و به خواب بهتر کمک کند.

نوشابه های انرژی زا و سودا

افسردگی اغلب با خستگی و فرسودگی مداوم همراه است، بنابراین نوشیدنی های انرژی زا اغلب به عنوان یک راه حل موقت ظاهر می شوند. با این حال، آنها بیشتر مضر هستند.

یک ترکیب کشنده

ترکیب کافئین ، شکر و شیرین کننده های مصنوعی می تواند باعث افزایش ریتم قلب و اختلال در خواب شود.

نوشیدنی‌های گازدار معمولی نیز می‌توانند مشکل‌ساز باشند زیرا در حالی که حاوی سهم زیادی از قند و شیرین‌کننده هستند، هیچ فواید تغذیه‌ای ندارند. نوشابه های رژیمی بهتر نیستند و کافئین موجود در آنها نیز احتمالاً اضطراب را افزایش می دهد و حتی بیشتر احساس افسردگی می کنید.

آب میوه

برخلاف تصور رایج، آب میوه ها به طور موثری تشنگی را برطرف نمی کنند، بنابراین نوشیدن آب زیاد روشی به مراتب بهتر است. خوردن میوه کامل ارگانیک جایگزین بهتری است. محتوای فیبر شما را سیر نگه می دارد و قند خون و خلق و خو را متعادل می کند.

غذاهای فراوری شده

غذاهای فرآوری شده مقرون به صرفه، به راحتی در دسترس و بسیار خوش طعم هستند. آنها نیاز به آماده سازی بسیار کمی دارند، بنابراین افرادی که انگیزه یا انرژی لازم برای تهیه وعده های غذایی مغذی و متعادل در خانه را ندارند اغلب به آنها متوسل می شوند. با این وجود، این نوع غذاها سرشار از مواد افزودنی، شکر، نمک و کالری هستند. مصرف منظم آن باعث افزایش التهاب در سراسر بدن از جمله مغز می شود. پاسخ های التهابی طولانی مدت می تواند خطر افسردگی را افزایش دهد و منجر به تغییرات اشتها، خستگی، اختلال شناختی، اختلالات خواب ، خلق منفی و کناره گیری اجتماعی شود.

سس

سس ها و سس های سالاد از قبل آماده شده پر از شکر به اشکال مختلف هستند. حتی محصولات به اصطلاح "بدون قند" حاوی آسپارتام است، یک شیرین کننده مصنوعی که با افزایش علائم اضطراب و افسردگی مرتبط است. سس کچاپ نیز به دلیل دارا بودن شکر فوق العاده بالا (چهار گرم در هر قاشق غذاخوری) انتخاب بدی است. سس های ارگانیک خانگی و سالسا بهترین گزینه هستند، زیرا آنها را از ابتدا تهیه می کنید و تمام موادی را که در آنها می ریزید کنترل می کنید.

چربی های ترانس

چربی های ترانس در طیف گسترده ای از محصولات رایج مانند محصولات پخته شده بسته بندی شده، غذاهای فرآوری شده، مارگارین و روغن سرخ کردنی که برای طبخ فست فود استفاده می شود، یافت می شود. آنها می توانند به دیواره های شریان بچسبند و باعث تصلب شرایین و افزایش خطر بیماری قلبی شوند. آنها همچنین با خطر بیشتر افسردگی و همچنین احساس پرخاشگری و تحریک پذیری مرتبط هستند. همچنین ممکن است این ترکیبات تولید سروتونین (اغلب به نام "هورمون شادی") در مغز را کاهش دهند. چربی های ترانس را با روغن آووکادو جایگزین کنید تا مغز شما تغذیه شود و خلق و خوی شما بهبود یابد.

تغییرات سبک زندگی، از جمله رژیم غذایی مغذی تر، برای بهبود و پیشگیری از افسردگی بسیار مهم است. اگر در حال حاضر با علائم افسردگی دست و پنجه نرم می کنید، انگیزه کم می تواند شما را از اتخاذ عادات غذایی بهتر باز دارد. با این وجود، مهم است به یاد داشته باشید حتی تغییرات کوچک نیز می تواند اثرات مثبت بلندمدتی داشته باشد. تا حد امکان از غذاها و نوشیدنی های وسوسه انگیز اما مضر خودداری کنید تا اولین قدم را برای بهبود جسمانی بردارید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان