این شیرینی بلای سلامت روان است / روز را با آن شروع نکنید !

خط سلامت: آسپارتام، شیرین‌کننده‌ای که در نوشیدنی‌ها و مواد غذایی رژیمی یافت می‌شود، در یک مطالعه جدید با افزایش خطر ابتلا به رفتارهای اضطرابی مرتبط است. اثرات قرار گرفتن در معرض آسپارتام تا دو نسل ادامه داشت.

این شیرینی بلای سلامت روان است / روز را با آن شروع نکنید !

به گزارش خط سلامت محققان کالج پزشکی دانشگاه ایالتی فلوریدا، آسپارتام را، یک شیرین کننده مصنوعی که در نزدیک به 5000 غذا و نوشیدنی رژیمی یافت می شود، با رفتارهای اضطرابی در موش ها مرتبط دانسته اند.

شیرین کننده ها و اضطراب

همراه با ایجاد اضطراب در موش‌هایی که آسپارتام مصرف کردند، اثرات آن تا دو نسل از نرهایی که در معرض این شیرین‌کننده قرار گرفتند گسترش یافت.

پرادیپ بهید، گفت: آنچه این مطالعه نشان می‌دهد این است که ما باید به عوامل محیطی نگاه کنیم، زیرا آنچه امروز می‌بینیم نه تنها اتفاق می‌افتد، بلکه آن چیزی است که دو نسل پیش و شاید حتی بیشتر از آن اتفاق افتاده است.

آسپارتام و تغییرات عصبی

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) آسپارتام را به عنوان یک شیرین کننده در سال 1981 تأیید کرد. امروزه تقریباً 5000 تن متریک در سال تولید می شود. هنگام مصرف، آسپارتام به اسید آسپارتیک، فنیل آلانین و متانول تبدیل می شود که همه اینها می توانند اثرات قوی بر روی سیستم عصبی مرکزی داشته باشند.

تعمیم یافته‌ها به انسان نشان می‌دهد که مصرف آسپارتام در دوزهای کم تغییرات عصبی رفتاری را در افراد مصرف‌کننده آسپارتام و فرزندان آنها ایجاد کند.

بنابراین، جمعیت انسانی در معرض خطر اثرات بالقوه سلامت روان آسپارتام ممکن است بیشتر از انتظارات فعلی باشد، که فقط شامل افراد مصرف‌کننده آسپارتام می‌شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان