چه غذایی مغز را تنبل می کند

خط سلامت: خوردن منظم غذاهای چرب، توانایی مغز برای تنظیم کالری دریافتی را کاهش می دهد.

چه غذایی مغز را تنبل می کند

به گزارش خط سلامت تحقیقات نشان داده است، خوردن منظم غذاهای چرب ، مسیر پیام رسانی بین مغز و روده را مختل می کند.

غذای چرب و عملکرد مغز

مدت کوتاهی بعد از خوردن غذاهای چرب ، مغز به چیزی که خورده شده است واکنشی سازگارانه نشان می دهد تا میزان کالری دریافتی متعادل شود. با مصرف طولانی مدت غذاهای چرب ، مغز نسبت به آن ها حساسیت کمتری نشان می دهد. حدود 10 تا 14 روز بعد از خوردن غذاهای چرب ، سلول های مغزی که میزان کالری دریافتی را تنظیم می کنند، در برابر دریافت کالری واکنش نشان نمی دهند و به نظر می رسد توانایی مغز برای تنظیم کالری دریافتی از بین رفته است.

عملکرد مغز و چاقی

خوردن غذاهای چرب و اختلال در توانایی مغز برای تنظیم میزان کالری مورد نیاز می تواند منجر به چاقی شود. درک نقش مغز و مکانیسم های پیچیده ای که منجر به پرخوری و چاقی می شود، می تواند به توسعه روش های درمانی برای درمان آن کمک کند. چاقی یک نگرانی جهانی برای سلامت عمومی است زیرا با افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 مرتبط است.

از آنجا که ساختار وعملکرد مغز بی نهایت پیچیده است، تحیقات در زمینه شناخت مکانیسم های مغز و تغییر آن در اثرعادات غذایی همچنان ادامه دارد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان