این 9 درد جسمانی و روانی در کافئین نهفته است / اگر زیاد اهل قهوه اید، بخوانید

خط سلامت: طیف وسیعی از غذاها و نوشیدنی ها می توانند جایگزین های خوبی برای محصولات کافئین دار برای کسانی باشد که به دنبال کاهش مصرف این محرک هستند.

این 9 درد جسمانی و روانی در کافئین نهفته است / اگر زیاد اهل قهوه اید، بخوانید

به گزارش خط سلامت کافئین به طور طبیعی در بسیاری از گیاهان از جمله دانه‌های قهوه ، برگ‌های چای و دانه‌های کاکائو وجود دارد. همچنین در برخی غذاها و داروها افزودنی است زیرا هم طعم را افزایش می دهد و هم اثر تحریک کننده روی مغز دارد.

با روند رو به رشد به سمت تغذیه سالم و آگاهی فزاینده در مورد تأثیر غذاها بر سلامت کلی، بسیاری از مردم به دنبال تغییر از غذاهای حاوی کافئین به غذاهای فاقد آن هستند.

جایگزین کافئین

مطالعات نشان داده اند که دوزهای متوسط کافئین - حدود300-400 میلی گرم (میلی گرم) در روز - هیچ اثر منفی بر سلامتی ندارند. با این حال، نحوه تأثیر کافئین بر بدن بسته به وزن، سن و سلامت کلی فرد متفاوت است.

بسیاری از مردم گزارش می‌دهند وقتی احساس خستگی یا تنبلی می‌کنند برای گذراندن روز به این راه‌حل‌های سریع انرژی تکیه می‌کنند، هوس می‌کنند قهوه، شکلات یا نوشابه‌ها را داشته باشند. محتوای قند در برخی از این محصولات نیز به اثر تحریک کنندگی آنها کمک می کند.

تحقیقات نشان داده است مصرف بیش از حد کافئین می تواند عوارض جانبی متعددی داشته باشد شامل:

اضطراب

سردرد

خواب آلودگی

لرزش

بی خوابی

حالت تهوع

افزایش فشار خون

ضربان قلب تند، معروف به تاکی کاردی

قهوه و کاهش سطح آهن

مصرف منظم قهوه منجر به کاهش سطح آهن در خون می شود .افرادی که به طور منظم کافئین مصرف می کنند باید توجه داشته باشند اگر ناگهان مصرف کافئین خود را قطع یا کاهش دهند، ممکن است به طور ناگهانی علائم ترک را مانند موارد گفته شده بالا تجربه کنند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان