2 انتخاب عالی برای انرژی داشتن / بهترین جایگزین های قهوه را بشناسید

خط سلامت: انرژی داشتن و حفظ آن در تمام مدت روز از اهمیت زیادی برخوردار است. برای افرادی که نگران سطح هوشیاری هنگام اجتناب از کافئین هستند، موارد زیر ممکن است کمک کند:

2 انتخاب عالی برای انرژی داشتن / بهترین جایگزین های قهوه را بشناسید

جینسینگ

به گزارش خط سلامت جینسینگ یکی از مواد تشکیل دهنده بسیاری از نوشیدنی های انرژی زا است. این گیاه در آسیای شرقی استفاده گسترده ای دارد، جایی که گیاه دارویی مهمی بوده است.

مردم معمولا از ریشه جینسینگ و عصاره جینسینگ برای انرژی داشتن ، بهبود حافظه و تمرکز، تسکین استرس و خستگی و کند کردن اثرات پیری استفاده می کنند.

ماکا

ماکا یک سبزی چلیپایی است ( کلم بروکلی ، کلم و کلم پیچ نیز از این گروه هستند) که عمدتاً در رشته کوه های آند در مرکز پرو رشد می کند. معمولاً به صورت پودر برای خرید در دسترس است، بنابراین مردم می توانند به راحتی آن را به سوپ، اسموتی، غلات یا محصولات پخته اضافه کنند.

تحقیقات نشان می دهد ماکا می تواند مبارزه با خستگی و حافظه و یادگیری و انرژی داشتن را بهبود می بخشد و آن را جایگزینی عالی برای کافئین می کند.

افراد می‌توانند آن را با شیر داغ مخلوط کرده و نوشیدنی‌ای که انرژی‌زا است، در دسترس داشته باشند.

چه زمانی از کافئین اجتناب کنیم

برای اکثر مردم مصرف مقادیر متوسط قهوه به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل خوب است.

با این حال، کارشناسان به گروه‌های خاصی از مردم توصیه می‌کنند تا در صورت امکان از کافئین اجتناب کنند تا خطر عوارض سلامتی را کاهش دهند به عنوان مثال، یک فرد باید مصرف کافئین خود را کنترل کند اگر:

در بارداری یا شیردهی

داشتن آب سیاه یا سابقه خانوادگی گلوکوم

صرع

مشکل داشتن در خوابیدن

حساسیت به کافئین

نکته آخر

جایگزین های زیادی برای کسانی که به دنبال جایگزینی کافئین در رژیم غذایی خود با مواد مغذی تر هستند در دسترس است.

برخی از این جایگزین ها ممکن است به آسانی محصولات کافئین دار در دسترس نباشند، اما می توانند به همان اندازه خوشمزه و رضایت بخش باشند.

هنگام حذف تدریجی کافئین، صبور بودن بسیار مهم است، زیرا ممکن است بدن زمان ببرد تا بدن سازگار شود و ممکن است علائم ترک وجود داشته باشد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان