آیا بیماری روانی می تواند کلید خلاقیت سلبریتی ها باشد؟

چرا سلبریتی ها با مشکلات سلامت روان دست و پنجه نرم می کنند؟ هنگامی که شخصی که اعتماد به نفس، عزت نفس و در نهایت شادی خود را از عوامل بیرونی به دست می‌آورد و در نتیجه یک منبع کنترل عمیقا بیرونی ایجاد می‌کند ، اغلب مدیریت سلامت روان خود را در داخل و خارج از چشمان عمومی دشوار می‌کند.

 آیا بیماری روانی می تواند کلید خلاقیت سلبریتی ها باشد؟
افراد مشهور و سلبریتی ها در سراسر جهان ممکن است اغلب احساس کنند تحت فشار بیش از حد، فاقد حریم خصوصی هستند و بر اساس عملکردشان در جمع مورد قضاوت قرار می گیرند.
افراد مشهورزیادی را می‌شناسیم که بیمار روانی بوده‌اند و مجبور شده‌اند به دنبال کمک روانپزشکی باشند. 

 Sinéad O'Connor

دوستان و طرفداران او مجبور بودند خیلی نگران او باشند زیرا او در سال 2015 اقدام به خودکشی کرد و سپس در سال 2016 برای مدت کوتاهی ناپدید شد در این بین او به دلیل اختلال دوقطبی در بیمارستان بستری شده بود.
در سپتامبر 2017 او گفت پس از عمل جراحی برداشتن رحم، مشکلات روانی او شروع شد و این زمانی بود که اولین افکار خودکشی او ظاهر شد.

 کری فیشر

پرنسس سابق لیا نیز در اوایل سال 1985 مبتلا به اختلال دوقطبی تشخیص داده شد و او چند بار درمان های روانپزشکی را پشت سر گذاشت تا اینکه در اواخر سال 2016 درگذشت.
او در سال 2000  در مورد بیماری خود و همچنین در مورد اعتیادش به مواد مخدر صحبت می کرد و سعی می کرد توجه بیشتری به این موضوع جلب کند.

 دمی لواتو

این خواننده و بازیگر در سن 18 سالگی به دلیل حادثه به یک موسسه توانبخشی رفت. او مبتلا به اختلال دوقطبی همراه با پرخوری عصبی و علاقه به کوکائین بود، اعتراف کرد هنگام صحبت در مورد سلامت روانی اش تحت تأثیر قرار داشته است.
با این حال، او در آن سال توانست مواد مخدر را ترک کند، اما هنوز از بیماری روانی خود می گوید.

وینونا رایدر

وقتی بازیگر یکی از نقش های پدرخوانده III در سال 1990 بازگشت، مردم بلافاصله شروع به حدس زدن دلیل تصمیم غافلگیر کننده او کردند. چیزهای زیادی از بارداری گرفته تا مشکلات دارویی پدیدار شد.

در واقع، رایدر برای روانپزشکی داوطلب شد زیرا اضطراب و ترس بر زندگی او غالب شد. در سال 1999، او در فیلم Girl Interrupted نقش یک زن دیوانه را بازی می کرد که هنوز برای او استرس زا بود، زیرا به گفته او باید دائماً با مشکلات روانی خود دست و پنجه نرم می کرد و نمی تواند در مورد آنها به زمان گذشته صحبت کند.

استیون تایلر

 Aerosmith در دهه 1980 به دلیل مشکلات الکلی در بیمارستان بستری شد. در آن زمان تحت درمان قرار  گرفت. 

 اوون ویلسون

 در فیلم هایش همچنان معمولی و شاد به نظر می رسد، او پس از اقدام به خودکشی در سال 2007، مدتی با افسردگی تحت درمان قرار گرفت، که در نهایت او را از فیلم طوفان گرمسیری، فیلمی به کارگردانی بن استیلر، کنار گذاشت. ویلسون تمایلی به صحبت در مورد بیماری خود نداشت.

 اشلی جاد

این بازیگر که دو بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده بود، گفت بدترین روز او اکنون بهتر از بهترین روز قبل از درمان است. او می‌گوید: در سال 2006 نزدیک به 50 روز را در یک موسسه گذراند و سعی کرد با افسردگی، هم‌وابستگی و احساس انزوا کنار بیاید و به لطف خدا و اراده خودش موفق شد.

 بریتنی اسپیرز

فروپاشی عمومی این خواننده برای کسی که اتفاقات جهان را در سال های 2007-2008 دنبال کرده است لازم به توصیف نیست. در ابتدا سر تراشیده اسپیرز فاش کرد چیزی درست نیست، سپس حق حضانت فرزندانش را از دست داد اما او از قبول آن امتناع کرد.

ماریا کری

این خواننده در سال 2001 در Total Request Live سقوط کرد و پس از آن پیام های جالبی را برای طرفداران خود در اینترنت ارسال کرد. در نهایت، مادرش دخترش را در "حالت عاطفی عجیبی" دید که  به بیمارستان نورترن وستچستر منتقل شد.

کاترین زتا جونز

 این بازیگر مدت‌هاست که با اختلال دوقطبی دست و پنجه نرم می‌کند، اما سرطان همسرش مایکل داگلاس استرس او را بدتر کرده است و او مجبور شد در سال 2011 به یک موسسه درمان روانی برود. 

کرت کوبین

ستاره راک و خواننده آهنگ معروف "لیتیوم" که در سن 27 سالگی خودکشی کرد (لیتیوم یک تثبیت کننده خلق و خو است که برای درمان بیماری استفاده می شود) به لیست "نابغه های شیدایی" مجله تایم اضافه شد .

 مرلین مونرو

  این بازیگر از اختلال دوقطبی با تغییرات خلقی شدید و اختلالات عاطفی رنج می برد.

 لیندا همیلتون

قهرمان ترمیناتور بیش از 20 سال است که از اختلال دوقطبی رنج می برد. ده سال پس از تشخیص، او تصمیم گرفت در مورد بیماری خود برای مردم صحبت کند و گفت کیفیت زندگی او اکنون در بیست سال مبارزه با این بیماری بسیار بهتر از همیشه است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان