تکنیک در دسترس برای مادران افسرده / زنان باردار بخوانند

خط سلامت: تقریبا 13٪ زنان باردار و 10 تا 15٪ زنان پس از زایمان دچار افسردگی می شوند. تحقیقات نشان می دهد ورزش برای درمان افسردگی در بزرگسالان به طور کلی کارآیی دارد. با توجه به مزایای بسیار تمرین ورزشی روی خلق زنان در دوران بارداری و پس از زایمان و همچنین مزایای سلامتی عمومی ورزش توصیه می شود زنان در این دوره از زندگی شان ورزش کنند.

تکنیک در دسترس برای مادران افسرده / زنان باردار بخوانند

به گزارش خط سلامت تحقیقات نشان می دهد که ورزش می تواند تاثیر موثری بر افسردگی در دوران بارداری و همچنین دوره پس از زایمان داشته باشد .فقدان ورزش در دوران بارداری با افزایش علائم افسردگی همراه است. محققان دریافتند عدم رضایت از تصویر بدنی عامل اصلی افسردگی در دوران بارداری و پس از زایمان است و همچنین عدم ورزش قبل از بارداری در زمینه افسردگی در دوران بارداری موثر است.

تحقیقات نشان می دهد زنانی كه قبل از بارداری ورزش نمی كردند احتمال ابتلا به افسردگی در دوران بارداری درآنها دو برابر بیشتر ازآنهایی است که حداقل دو ساعت در هفته ورزش می کردند. زنانی که در دوران بارداری فعاليت بدني دارند مصرف داروهای ضد افسردگی در آنها 19٪ کمتر از زنانی است که در دوران بارداری فعال نیستند. فعالیت بدنی منظم با سلامت جسمی و روانی مرتبط است.

با توجه به عدم تمایل برخی از زنانی برای استفاده از داروهای ضد افسردگی دردوران پس از زایمان و دسترسی محدود به درمان های روان شناختی و مشاوره، ورزش به عنوان یک امکان درمانی بسیار مفید پیشنهاد می شوند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان