این درد روانی مادر و جنین را به خطر می اندازد / اگر می خواهید مادر شوید بخوانید

خط سلامت: مادران باردار با اضطراب سیستم ایمنی بدن شان تغییر می کند.

این درد روانی مادر و جنین را به خطر می اندازد / اگر می خواهید مادر شوید بخوانید

به گزارش خط سلامت زنان باردار مبتلا به اضطراب سطوح بالاتری از سلول های T سیتوتوکسیک و تفاوت در فعالیت نشانگرهای ایمنی که در خون در گردش هستند در مقایسه با زنان باردار بدون اضطراب دارند.

اضطراب و ایمنی

بر اساس تحقیقات جدید انجام شده دانشگاه جان هاپکینز و محققان مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا ، سیستم ایمنی زنان باردار مبتلا به اضطراب از نظر بیولوژیکی با زنان باردار بدون اضطراب متفاوت است.

این مطالعه که در 14 سپتامبر 2022 منتشر شد، نشان می دهد زنان باردار مبتلا به اضطراب دارای سطوح بالاتری از سلول های ایمنی خاص به نام سلول های T سیتوتوکسیک هستند. این سلول ها به سلول های آلوده یا آسیب دیده در بدن حمله می کنند.

تغییرات ایمنی در طول بارداری

زنان مبتلا به اضطراب نیز تفاوت هایی را در فعالیت نشانگرهای ایمنی که در خون گردش می کنند نشان دادند. این اولین مطالعه شناخته شده ای است که رابطه اضطراب را با مسیر تغییرات ایمنی در طول بارداری و دوره پس از زایمان ارزیابی می کند.

دکتر لورن ام. آزبورن، نایب رئیس تحقیقات بالینی بخش زنان و زایمان در ویل کورنل، محقق اصلی، گفت: به نظر می رسد زنان مبتلا به اضطراب دارای سیستم ایمنی متفاوتی نسبت به زنان سالم در دوران بارداری و پس از زایمان هستند

در دوران بارداری ، سیستم ایمنی بدن تغییر می‌کند تا جنین را پس نزند، اما همچنان آنقدر قوی است که از عوامل بیماری‌زای خارجی جلوگیری کند.

اضطراب و بارداری

دکتر آزبورن، که همچنین روانپزشک باروری در مرکز پزشکی نیویورک-پرسبیتریان ویل کورنل است، گفت: این مطالعه می تواند درمان بهتر اضطراب را در بیماران باردار تشویق کند. او به‌عنوان یک پزشک متوجه می‌شود زنان مبتلا به اضطراب ممکن است در مقابل مصرف داروهای ضد اضطراب مقاومت کنند، زیرا می‌ترسند این داروها به نوزاد آسیب برساند، علی‌رغم شواهدی که نشان می‌دهد این داروها با بارداری سازگار هستند.

به گفته محققان، اضطراب در دوران بارداری که توسط بیش از 20 درصد افراد گزارش شده است، از قبل برای والدین و کودک مضر است. به عنوان مثال، می تواند خطر زایمان زودرس و کاهش وزن نوزاد را افزایش دهد.

دکتر آزبورن و همکارانش دریافتند در زنان مبتلا به اضطراب ، سطح سلول های T سیتوتوکسیک در دوران بارداری افزایش یافته و سپس در هفته های پس از زایمان کاهش می یابد. در زنان بدون اضطراب ، فعالیت این سلول ها در بارداری کاهش یافته و پس از تولد نیز به کاهش خود ادامه می دهد.

این اولین شواهد واضح است که نشان می دهد فعالیت ایمنی زنان باردار بسته به وضعیت اضطراب آنها متفاوت است. دکتر آزبورن گفت: دانستن اینکه سیستم ایمنی درگیر است، اولین قدم به سوی درک عوامل بیولوژیکی مرتبط با اضطراب در بارداری و اولین گام به سوی توسعه درمان‌های جدید است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان